"מקווה שגם ביקשו ממנו סליחה": המערכת הפוליטית מגיבה למינויו של אהרן ברק כשופט בהאג

השר בני גנץ: "מדובר בפטריוט ישראלי שתמיד יתייצב לצד המדינה שהוא כל-כך אוהב" • מירי רגב: "לא הייתי בוחרת בו, הוא לא בקונצנזוס" • טלי גוטליב: "מי שיצא בשנה שעברה נגד הממשלה והציג אותה באור כה שלילי עכשיו ייצג את המדינה? וזה בחסות ממשלת ימין. אין לתאר" • גדעון סער: "ההסתה ודה-לגיטימציה פינו את מקומן למקצוענות"

אהרן ברק (ארכיום. צילום: ארז כגנוביץ'

הידיעה בדבר מינויו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אהרן ברק, כשופט מטעם ישראל בדיון בבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג שייפתח בשבוע הבא, מעוררת הדים ושלל תגובות.

השר בני גנץ תמך בבחירתו של ברק: "הדבר החשוב ביותר שאני יודע להגיד עליו, הוא שמדובר בפטריוט ישראלי שתמיד יתייצב לצד המדינה שאותה הוא כל כך אוהב. כך גם הפעם. אני מברך על המינוי החשוב שלו לייצג אותנו בתביעה בהאג. החלטה נכונה וראויה".

השרה מירי רגב גיבתה את נתניהו: "לא הייתי בוחרת בו, הוא לא בקונצנזוס. זה מראה שרה"מ מתעסק בטובת המדינה. יש עוד פרופסורים - אולי לא מהימין, שהיו יכולים לייצג את המדינה".

שר הפנים משה ארבל הביע תמיכה בבחירתו: ״אני מברך על המינוי של הפרופ׳ אהרון ברק לשופט בבית הדין הבינלאומי בהאג מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל. מינוי זה הוא שיעור נוסף לכולנו כי בזמן אמת רב המאחד על המפריד, וכולנו יחד נתייצב ונאמר 'הננו' כשניקרא לדגל למען מדינתנו, כאיש אחד בלב אחד. דעות שונות - עם אחד ומאוחד״.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מדינת ישראל זקוקה לשכל, לידע האינסופי ולמעמדו הבינלאומי הייחודי של השופט אהרון ברק. מברך אותו על המינוי ומאחל לו בהצלחה".

גדעון סער: "ברגע האמת: ההסתה, ההכפשה והדה-לגיטימציה פינו את מקומן למעמד הבינלאומי, לשם הטוב שנרכש במשך עשרות שנים, למקצוענות. מברך את ראש הממשלה ואת היועצת המשפטית לממשלה על ההחלטה הנכונה והמדויקת"

שמחה רוטמן כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו בתמציתיות: "שתיקתי רועמת".

מירב כהן: "בחירה מצוינת".

מירב בן ארי: "המקצוענות והיושרה נצחו".

טלי גוטליב: "בכל הכבוד, אני לא מסכימה שהנשיא בדימוס אהרון ברק יהיה השופט מטעם מדינת ישראל בבית הדין בהאג, ועוד לבקשת רוה״מ נתניהו. מי שיצא שנה שעברה נגד הממשלה והציג אותה באור כה שלילי עכשיו ייצג את המדינה? וזה בחסות ממשלת ימין. אין לתאר".

קארין אלהרר: "ברגע האמת גם ממשלת ישראל הבינה שמדובר בעילויי משפטי ידען ומוערך בעולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר