"כנראה מישהו בנה על זה שחברי הקבינט ישנים צהריים": העימות בין בן גביר לנתניהו בישיבת הממשלה

השר זעם על ההתראה הקצרה לשיטתו על קיום הישיבה שדנה בפתיחת מעבר כרם שלום • בן גביר: "אני ישן 3 שעות בלילה, ובטח שלא צהריים" • וכך הגיב ראש הממשלה לטענות שהוטחו בו

בן גביר ונתניהו (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

"איך יכול להיות חוסר אחריות כזה"? - הציטוטים מישיבת הממשלה הסוערת: השר איתמר בן גביר הביע כעס על ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך הדיון בסוגיית פתיחת מעבר כרם שלום. 

השר בן גביר לנתניהו: לא מבין איך ביום שישי בצהריים שולחים הודעות להצבעה, כנראה שמישהו בנה על זה שמישהו מחברי הקבינט ישן בצהריים.

השר בן גביר: אני ישן 3 שעות בלילה מאז תחילת המלחמה. ובטח שלא שנ״צ.
לא מקובל שפתאום משנים מדיניות בלי לעשות דיון בקבינט. יש לנו עלייה גדולה במספר הנופלים, יש לנו עלייה גדולה במספר הנפגעים, לדעתי יש לזה התאמה מוחלטת לכמויות הדלק והסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה. אבל איך יכול להיות חוסר אחריות כזה להחליט על פתיחת מעבר כרם שלום מבלי שיהיה דיון מעמיק וממצא בקבינט. עמדתי ברורה וידועה אני תמיד התנגדתי מהרגע הראשון, חושב שלא צריך להביא להם סיוע הומניטרי, עד שאנחנו נקבל סיוע לחטופים שלנו. אבל מכל מקום למה למנוע דיון על זה בקבינט?

ראש הממשלה נתניהו: האמריקנים עזרו לנו להביא 80 חטופים במקום 50 חטופים בעסקה. והתמורה שלנו זה להכניס 200 משאיות ביום. אי אפשר להכניס את כולם דרך מעבר רפיח, לכן בשביל שנוכל לתת את התמורה שלנו, אנחנו צריכים לפתוח את מעבר כרם שלום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר