"צבע אדום" במרכז ורשה: לראשונה בפולין, אלפי אנשים בצעדת תמיכה בישראל וקריאה לשחרור החטופים

"בשביל הנאצים החדשים, ישראל היא רק ההתחלה, הם רוצים להחריב את הציוויליזציה המערבית", אמר שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה, במהלך האירוע • המשתתפים קראו לשחרר מיד את כל החטופים, לתמוך במדינת ישראל ולהיאבק באנטישמיות • מדובר בעצרת התמיכה בישראל הגדולה ביותר שנערכה בפולין מאז התפרקות הגוש הקומוניסטי, לפני יותר משלושים שנה

אלפי אנשים שהגיעו החזיקו שלטים: "ישראל את לא לבד". צילום: הסוכנות היהודית

לראשונה בפולין, השתתפו היום (ראשון) אלפי אנשים בצעדת תמיכה בישראל וקריאה לשחרור החטופים. שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה, פתח את האירוע כשהשמיע את אזעקת "צבע אדום" במשך 13 שניות, זמן ההתרעה לתושבי עוטף עזה כדי להגיע למרחב המוגן.

עצרת תמיכה בחטופים ובישראל, לונדון // boaed of deputies

ליבנה הזהיר מפני האידיאולוגיה של ארגון הטרור: "האזעקה הזאת החלה את היום הנורא ביותר לעם היהודי מאז השואה. בשביל הנאצים החדשים, ישראל היא רק ההתחלה. הם רוצים להחריב את הציוויליזציה המערבית, הם מאמינים כי הדמוקרטיה מפלגת ומחלישה אותנו. הם סבורים שמישהו ימנע מישראל להילחם באויביה כמו שהעולם נלחם בדאע"ש, אל-קעידה וגרמניה הנאצית, אבל הם טעו. מנהיגי העולם החופשי מבינים שיש לתמוך בישראל שנלחמת את מלחמתה של הציוויליזציה נגד הברבריות. מפה, מוורשה, אנו אומרים: לעולם לא עוד".

"מפה, מוורשה, אנו אומרים: לעולם לא עוד". שגריר ישראל בפולין, ד"ר יעקב ליבנה, צילום: Dmytro Kohan

זו עצרת התמיכה בישראל הגדולה ביותר שנערכה בפולין מאז התפרקות הגוש הקומוניסטי, לפני יותר משלושים שנה. המשתתפים קראו לשחרר מיד את כל החטופים, לתמוך במדינת ישראל ולהיאבק באנטישמיות. הצעדה הסתיימה בשירת התקווה וקריאות 'עם ישראל חי', והשתתפו בה חברי פרלמנט פולנים, הרב הראשי של פולין מייקל שודריך, הרב של חב"ד שלום סטמבלר, ראש הסוכנות היהודית בפולין יעל ברנובסקי, חברי הקהילה היהודית, נוצרים ותומכי ישראל .

עצרת התמיכה בישראל הגדולה ביותר שנערכה בפולין מאז התפרקות הגוש הקומוניסטי, צילום: הסוכנות היהודית

על אף תנאי מזג האוויר הקר והשלג שירד, אלפי אנשים שהגיעו, החזיקו שלטים "ישראל את לא לבד", "אל תאפשרו שהילדים שלכם יהיו הבאים בתור", ו-"לא לאנטישמיות". "מחמם את הלב לשמוע קהל כה גדול שר "עם ישראל חי" במרכז ורשה. המסר מכאן הוא שישראל לא לבד", אמר בהתרגשות השגריר ליבנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר