לאחר סירובה להקרין את "סרט הזוועות", יו"ר הכנסת פנה למקבילתו הבלגית: "סטנדרט בסיסי של אנושיות"

במכתב שהגיע לידי "ישראל היום", אמיר אוחנה קרא לסירוב "החלטה תמוהה", ואמר כי הוא מתקשה להבין את מה שעומד מאחוריה: "העלמת עין מפשעי מלחמה נגד האנושות שביצעו מחבלי חמאס" • הוא קרא לה לשקול מחדש את החלטתה: "מקווה שהפרלמנט הבלגי לא יברח מהאמת"

ההרס בכפר עזה, אחרי חדירת מחבלי חמאס. צילום: איליה יגורוב

פרסום ראשון: לאחר שנשיאת הפרלמנט הבלגי סירבה להקרין את "סרט הזוועות", יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה פנה אליה באומרו כי מדובר ב"החלטה תמוהה".

במכתב שאוחנה שלח לאליאן טילו ושהגיע לידי "ישראל היום", הוא ציין כי מדובר ב"סטנדרט בסיסי של אנושיות" וכי הוא מתקשה להבין את ההחלטה שלא להקרין את תיעוד מעשיהם המזעזעים שמחבלי חמאס ביצעו ב-7 באוקטובר, בטענה כי זו "מעלימה עין מפשעי מלחמה ומפשעים נפשיים נגד האנושות שבוצעו בידי חמאס נגד אזרחים חפים מפשע, רבים מהם ילדים, נשים וקשישים".

שגריר ישראל באו"ם ארדן ל"ישראל היום", לאחר הקרנת סרט הזוועות: "חשוב שיראו את התמונות המזעזעות במו עיניהם" // צילום: דוד מלול


יו"ר הכנסת גם דחה את הטענה המקוממת שעלתה בוועדת החוץ של הסנאט הבלגי לפיו התיעוד מהווה למעשה תעמולה ישראלית שנועדה להסוות את פשעי המלחמה המבוצעים לכאורה ברצועת עזה, והדגיש כי מדובר בתיעוד לא ערוך המראה את זוועות הטבח של חמאס. הוא הוסיף גם כי לדבריו מדובר בהחלטה תמוהה, בייחוד לאור העובדה כי רק בשנה שעברה אישר הפרלמנט הבלגי להציג תערוכה פרו-פלשתינית.

"זוהי חובתה המוסרית של כל מדינה דמוקרטית לחשוף מידע על פעולות מתועבות הסותרות כל נורמה בינלאומית וכל סטנדרט בסיסי של אנושיות", כתב אוחנה בפנייתו, שבה ציין כי הוא מזמין את עמיתתו הבלגית לביקור בדרום ישראל על מנת להיווכח בעיניה בתוצאות הברוטאליות של מעשי חמאס.

"האמת חשובה". יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון


לסיום, אוחנה הפציר בטילו לשקול מחדש את ההחלטה, משום שזוהי, לדבריו, "חובתנו לקורבנות. האמת חשובה, ואני מקווה שהפרלמנט הבלגי לא יברח ממנה".

כ-50 מדינות מרחבי העולם הציגו את הסרט מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל" בחודש שעבר, אך יש כאלו שעדיין מתקשות להציגו, בהן מדינות כמו קזחסטן ואוזבקיסטן, שבהן נמנעו מההקרנה בשל רגישות דתית וכדי לא לייצר בהן דווקא חזית דיפלומטית נגד ישראל. מנגד, בין המדינות שכן הקרינו את הסרט, לעיתים יותר מפעם אחת, נמצאות קפריסין, אתיופיה, אוסטרליה, יוון, הונגריה, ארה"ב, גרמניה, פולין, בריטניה, פורטוגל, ספרד ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר