"תסיימו את העבודה": תמיכה גורפת בישראל מצד המועמדים הרפובליקנים

בעימות בין המועמדים לנשיאות נשאלו המועמדים על עמדתם בייחס למלחמה בין ישראל לחמאס • בתשובותיהם משל התחרו המועמדים מי תומך יותר במדינה היהודית • ניקי היילי: "זה לא שישראל צריכה את אמריקה. אמריקה צריכה את ישראל" • דה סנטיס: "נמאס לי לשמוע אנשים מאשימים את ישראל על כך שהיא מגינה על עצמה"

המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקני. ארכיון. צילום: AFP

עימות נוסף בין המתמודדים במירוץ הרפובליקני לנשיאות ארה"ב התקיים הלילה (בין רביעי לחמישי) במיאמי. כל המועמדים הביעו תמיכה בלתי מסוייגת בישראל בכלל ובפרט במלחמתה נגד חמאס.

ניקי היילי, לשעבר שגרירת ארה"ב באו"ם ומושלת דרום קרוליינה, קראה לישראל "להשמיד" את חמאס לחלוטין.

טראמפ משתלח בביידן ובדה סנטיס בעצרת בפנסילבניה // רויטרס

״הדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות הוא להגיד לישראל מה לעשות", אמרה היילי בעימות ששודר ברשת NBC האמריקנית. "הדבר היחיד שאנחנו צריכים לעשות הוא לתמוך בהם בחיסול חמאס. זה לא שישראל צריכה את אמריקה. אמריקה צריכה את ישראל. הם חוד החנית בכל מה שנוגע לטרור האיסלאמיסטי הזה".

"לא להגיד לישראל מה לעשות". ניקי היילי, צילום: איי.פי

הסנאטור טים סקוט מדרום קרוליינה אמר כי יאמר לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שיש לו אחריות "למחוק את חמאס מהמפה".

לדברי סקוט, ביידן צריך לבצע תקיפות ישירות נגד איראן כנקמה על התקפות על אנשי צבא אמריקאים על ידי שלוחים איראנים בסוריה ובעיראק. סקוט דיבר זמן קצר לאחר שארה"ב תקפה מחסן נשק בסוריה שלפי הפנטגון שימש את הכוחות האיראניים.

"אם אתה רוצה לעשות שינוי, אתה לא יכול פשוט להמשיך לתקוף מחסנים בסוריה", אמר. "צריך למעשה לכרות את ראשו של הנחש, וראש הנחש הוא איראן ולא רק השליחים".

מושל פלורידה רון דה סנטיס: ״היו תושבים מפלורידה שהיו בישראל אחרי מתקפת הטרור. (נשיא ארה"ב ג'ו ביידן) השאיר אותם תקועים. הם לא הצליחו להוציא טיסות. שלחתי מטוסים לישראל, והחזרתי יותר מ-700 איש למקום מבטחים. היו יכולים להיות יותר בני ערובה לולא פעלנו", טען דסנטיס. "פעלנו והצלנו חיים".

"תסיימו את העבודה". רון דה סנטיס (ארכיון), צילום: אי.פי

"אני אגיד לביבי ׳תסיים את העבודה אחת ולתמיד עם חמאס, הם טרוריסטים׳״, המשיך דה סנטיס. ״נמאס לי לשמוע אנשים מאשימים את ישראל על כך שהיא מגינה על עצמה. נעמוד לצד ישראל״.

בפעם השלישית, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא הופיע לעימות עם המתחרים הרפובליקנים, ובמקום זאת ערך אירוע מתחרה בסמוך, שבו הציע שהמפלגה הרפובליקנית תבטל עימותים עתידיים. ״הגיע הזמן שהממסד הרפובליקני יפסיק לבזבז זמן ומשאבים", אמר טראמפ וטען כי העימות "לא ניתן לצפייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר