נלחמים במכחישים: תמונות קשות של הזוועות עושות את דרכן לעיתונות הבינלאומית

מערך ההסברה הלאומי עושה מאמץ בימים האחרונים להוציא החוצה את המראות הקשים ביותר שכוללים בין היתר נשים בהריון שבטנן שוספה, תינוקות כרותי ראש וגופות שרופות של ילדים • רכבת אווירית של בכירים בעולם עשויה להגיע לארץ במטרה להיווכח לממדי הטבח

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

תמונות קשות מאוד עושות את דרכן בימים אלה לעיתונות הבינלאומית, זאת על מנת לסייע בהסברה הלאומית על ממדי הטבח שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה.

מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה משתתף בימים האחרונים בישיבות התכופות שנערכות במשרד יחד עם כל גופי הסיוע, זאת כדי להוציא עד כמה שאפשר את המראות הקשים מישראל לעולם כולו. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן נחשף היום בביקורו בישראל לזוועות, ובהמשך אליו צפויה רכבת אווירית של ביקורים ולהם יוצגו ממדי הטבח - נשים בהריון שבטנן שוספה, תינוקות כרותי ראש, גופות שרופות של ילדים וסיפורי זוועה.

חיילי צה"ל בכפר עזה, היום, צילום: אי.פי
חיילי צה"ל בכפר עזה, היום, צילום: אי.פי

לצד ההסברה הבינלאומית, שנועדה להאריך את האשראי שמקבלת ישראל לפעולת עומק לטיהור עזה ממחבלים, מדובר גם בהסבר אפשרי להתמשכות הליכי זיהוי הגופות שרבות רבות מהן במצב בלתי ניתן לזיהוי. גורם במערך ההסברה אמר הערב כי תינוקות שרופים לא ניתן לזהות ללא די.אן.אי, אותו ניתן להפיק משיניים. במקרים כאלו אנשי זק"א מסתייעים באמצעי זיהוי נוספים יחד עם המשטרה כדי להקל על המשפחות ולהביא לידיעתם את שמות יקיריהן שאינם עוד בין החיים.

הבוקר ערך מנכ"ל משרד רה"מ שולחן עגול שמטרתו קיצור הליך זיהוי הגופות, בין היתר על ידי שימוש במכונות M.R.I, הצלבת רשימות משטרה ורשימות נעדרים וכן פעולה אדוקה עם הצבא. בין היתר דנו הבוקר גם במשרד רה"מ באפשרויות לסייע למשפחות שרוצות לקחת זרע מיקיריהן ובאופן קיצור הביורוקרטיה הנדרש.

כתבה בערוץ רוסי פדרלי: הטבח בכפר עזה - פייק // מתוך ערוץ הטלגרם "אגנסטבו"

מדובר במאמץ אדיר ממדים כדי להשתלט על הזוועות שעברו אזרחי ישראל בשבת האחרונה ולאחריה. שימור התמונות והסרטונים הקשים, שעשויים בוודאות גמורה לפצוע את הנפש, כבר מוכחשים בחלקם ברחבי העולם, והעבודה הקשה שנעשית בישראל היא דווקא להותיר אותם בתודעה של העולם כולו. כאשר לצה"ל נותרה עבודה קשה מאוד ברצועה פנימה כדי לחסל את מחבלי החמאס והג'יהאד ולמנוע טבח נוסף בעתיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר