תקרית היריקות לעבר הצליינים התפוצצה יממה לפני צעדת ירושלים - שבה ישתתפו אלפי נוצרים אוהבי ישראל

האירוע המביך מתרחש יום לפני הצעדה במסגרתה אלפי נוצרים אוהבי ישראל מכל העולם כדי להביע תמיכה בעם היהודי ומדינתו • החל מהערב מתקיים כנס אליו הגיעו משלחות מ-90 מדינות שונות • ל"ישראל היום" נודע כי ביניהם, באופן חריג, הגיעה קבוצת אוונגליסטים ממצרים • "הדור הצעיר אוהב את ישראל - מקווים שהנורמליזציה בין ישראל לסעודיה תשפיע לטובה על הקשר בין מצרים לישראל"

נוצרים קופטים בכנסיית הקבר ביום שישי הטוב (ארכיון). צילום: אורן ב ן חקון

האירוע המביך בו תועדו יהודים כאשר הם יורקים על צעדת הצלבנים בירושלים - מעשה שיש לו בסיס רחב למדי בהלכה היהודית - מתרחש יום לפני "צעדת ירושלים", במסגרתה אלפי נוצרים אוהבי ישראל מכל העולם מגיעים לארץ לרגל חג הסוכות, כדי להביע את תמיכתם בעם היהודי ובמדינתו.

תיעוד מהעיר העתיקה בירושלים: חרדים ירקו לעבר נוצרים // השימוש בהתאם לסעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

על פי המסורת, סוכות הוא החג שבו אומות העולם מכירות בהיותו של ישראל "העם הנבחר", ולכן הצעדה מתקיימת במהלכו באופן מסורתי. בנוסף, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים מקיימת החל מהערב את "כנס סוכות השנתי", אליו הגיעו משלחות של נוצרים אוהבי ישראל מ-90 מדינות שונות.

ל"ישראל היום" נודע כי בין המשלחות הגיעה גם באופן חריג ביותר קבוצה של 20 נוצרים אוונגליסטים ממצרים. מצבם של הנוצרים במצרים קשה וגם תמיכה פומבית בישראל עדיין בעייתית בה, ולכן חברי המשלחת המצרית סירבו להזדהות או להצטלם.

עם זאת הם סיפרו כי "יש בין שניים לשלושה מיליון נוצרים אוונגליסטים במצרים. הדור הצעיר אוהב את ישראל ורוצה להגיע לכאן, ואם יהיו יחסים בין ישראל לסעודיה, זה ישפיע לטובה על הקשר של המצרים עם ישראל. אנחנו תומכים בישראל ומתפללים עבורה כי אתם הבאתם לעולם את התנ"ך".

נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית, ד"ר יורגן בולר, אמר: "השנה הגיעו לכנס נוצרים מקרוב ל-90 מדינות, שכולם תומכים נלהבים בישראל. תמיד מרגש לראות את התמיכה הזאת גם במקומות מפתיעים, כמו מצרים. זה לא מובן מאליו שדווקא שם תהיה תמיכה בישראל, מה שהופך את הביקור שלהם כאן למרשים ומיוחד עוד יותר".

 

מוקדם יותר, גורם מדיני בישראל הביע זעזוע מהיריקה לעבר קבוצת הנוצרים ואמר כי "אם היה מדובר במקרה הפוך, שבו נוצרים יורקים על יהודים בכל מקום בעולם, היינו זועמים ובצדק. גם מסיבה זו לא יתכן שהתנהגות כזו תתרחש אצלנו".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב כאמור, תחילה באנגלית ואחר כך בעברית, ומסר כי "ישראל מחויבת באופן מלא לשמור על הזכות הקדושה של פולחן ועלייה לרגל לאתרים הקדושים של כל הדתות. אני מגנה בכל תוקף כל ניסיון לפגוע במתפללים, ואנחנו ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים ונחרצים. התנהגות פוגענית כלפי מתפללים היא חילול הקודש והיא לא מתקבלת על הדעת. נגלה אפס סובלנות כלפי כל פגיעה במתפללים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר