פגישה היסטורית: שר החוץ אלי כהן נפגש עם מקבילתו מלוב

שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר באיטליה עם שרת החוץ של לוב נג׳לא אלמנקוש • לוב נתונה מאז הדחתו של הרודן מועמר קדאפי למאבקי שליטה אלימים והשליטה במדינה מפוצלת בין שתי ממשלות • שר החוץ אלי כהן: ״היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב"

שר החוץ אלי כהן ומקבילתו הלובית. צילום: משרד החוץ

שר החוץ אלי כהן נפגש בשבוע שעבר ברומא עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, המייצגת את ממשלת ההסכמה בלוב, כך הותר לפרסום היום (ראשון).

לוב עצמה נתונה מאז הדחתו של הרודן מועמר קדאפי למאבקי שליטה אלימים בין גורמים שונים, ומאז הפסקת האש שהושגה ב-2020 המערכת הפוליטית במדינה מפוצלת בין ממשלת ההסכמה ששולטת במערב המדינה ומקום מושבה בטריפולי, לבין מזרח המדינה שנשלטת על ידי מנגון שעומד בראשו הגנרל ח'ליפה חפתר.

שר החוץ אלי כהן נפגש עם ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס (ארכיון)

אלמנקוש מכהנת כשרת חוץ בממשלת טריפולי תחת הנהגתו של ראש הממשלה אלחמיד דביבה מאז הקמתה במרץ 2021, והיא האישה הראשונה המכהנת בתפקיד זה בלוב.

מדובר בפגישה ראשונה אי פעם בין שרי החוץ של שתי המדינות, וממשרד החוץ נמסר כי בפגישה נדונו הקשרים ההיסטוריים בין העמים, המורשת של יהודי לוב, ובאפשרות לשיתוף פעולה בין המדינות וסיוע ישראלי בנושאים הומניטריים, חקלאות, ניהול מים ועוד.

שר החוץ אלי כהן התייחס לפגישה: ״הפגישה ההסטורית עם שרת החוץ של לוב, נג׳לא אלמנקוש, היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה האסטרטגי של לוב מעניקים לקשרים איתה חשיבות עצומה ופוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל. 

"אני מודה לשר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאיאני, על אירוח הפגישה ההסטורית ברומא. אנחנו פועלים מול שורה של מדינות במזרח התיכון, באפריקה ובאסיה במטרה להרחיב את מעגל השלום והנורמליזציה של ישראל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר