בתום קרב יריות: חולץ הישראלי שנחטף באתיופיה

אחרי שבמשרד החוץ טענו שמדובר בבדיה, התערבותה של ח"כ תמנו שטה סייעה לסוף החיובי • הכוחות המיוחדים במדינה סגרו על החוטפים, שכמעט והצליחו להימלט לסודן - כשהחטוף בידיהם

וודו אדבבאי שנחטף באתיופיה. צילום: ללא

בזמן שבישראל העריכו כי חטיפתו של וודו אדבבאי הישראלי באתיופיה היא בדיה, בשקט-בשקט נרתמה שרת העלייה לשעבר ח"כ פנינה תמנו (המחנה הממלכתי) כדי לסייע למשפחה להשיב את האב המבוגר (79) לביתו בישראל. 

היום (שני) חלה התפתחות דרמטית בפרשה כאשר הוא חולץ באמצעות כוח מיוחד, לאחר מרדף וקרב יריות עם החוטפים באתיופיה. זה מגיע לאחר שתמנו שטה מפעילה אנשים שהיא מכירה במדינה המרוחקת שמגייסים גם את הכוחות המיוחדים במדינה.

מראות קשים: רעב בחבל תיגראי באתיופיה // צילום: רויטרס

ההתפתחות האחרונה התרחשה לאחר שבשבוע שעבר המשפחה התייאשה מהניסיון לגייס את הממשלה לסייע, והיא פנתה לחברת הכנסת תמנו שטה. האחרונה פנתה לאיש עסקים ישראלי ממוצא אתיופי שמחובר לכוחות מיוחדים והשאיים באתיופיה וביקשה את עזרתו. אותם כוחות החלו לבצע מעצרים בימים האחרונים של מקורבים לחוטפים והפעילו עליהם לחץ כבד.

בינתיים האירוע התפתח והתחיל להיראות כמו חלק מסדרת מתח. החוטפים ברחו ממקום למקום עד שהגיעו לקרבת הגבול עם סודן. שם, בעזרת אמצעים טכנולוגיים, הם אותרו על ידי הכוחות המיוחדים. אלו הצליחו היום להפתיע את החוטפים. הם איתרו אותם, ובתום בקרב יריות האזרח הישראלי המבוגר חולץ בלי פגע.

סייעה למשפחה. ח"כ פנינה תמנו שטה, צילום: אורן בן חקון

שני הבנים של האיש נמצאים כבר כשבועיים באתיופיה, ומשרד החוץ - שהעריך תחילה שמדובר בפרשה מומצאת - מעודכן בהתפתחויות האחרונות. אולם רק לאחר נסיון חילוץ ומו"מ שהתנהל בין הבנים של החטוף לחוטפים נגמר האירוע כשהם בורחים עם אביהם מהמקום בהכוונת הכוחות המיוחדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר