התייעצויות אצל רה"מ על ריכוך נוסח ביטול עילת הסבירות: הערב - נתניהו צפוי לשאת הצהרה

ראש הממשלה קיים התייעצויות על ריכוך נוסח החוק רגע לפני ההצבעה במליאת הכנסת בתחילת שבוע הבא • ב-20:10: הצהרה • בכיר בקואליציה: "אין ויתור, אין ריכוך"

רה"מ נתניהו. צילום: רויטרס

לאחר התייעצויות קדחתניות: ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב (חמישי) הצהרה בעניין הרפורמה המשפטית. לפי הערכות, הוא לא צפוי להודיע על ריכוך החוק לצמצום עילת הסבירות. נתניהו יגיב לגנץ שהציע אתמול מו"מ על פשרה בסבירות תמורת הבטחה ששאר סעיפי הרפורמה יקודמו בהסכמה, וכמו כן, נראה כי ישמיע מסר מרגיע לציבור. בכיר בקואליציה מסר: "אין ויתור, אין ריכוך".

החוק בנושא ביטול עילת הסבירות כבר הונח במליאה, ולערוך שינויים בחוק דורש לפתוח את כל אירוע ועדת החוקה. בסביבת ראש הממשלה לא דיברו עם אנשי הוועדות על אפשרות כזאת. על פי הערכות, נראה כי נתניהו יצא בהצהרה ולא בבשורה.

יוני ריקנר

ההצהרה הצפויה מגיעה זמן קצר לאחר שלשכת נתניהו הודיעה כי הוא נועד היום עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ועם יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ואמר כי הוא "ימשיך לפעול לטובת הידברות והסכמות בנושא הרפורמה המשפטית".

מכתזית הופעלה באיילון

 
 
נזכיר כי גנץ הציע אמש לדון במתווה מוסכם לשינויים בעילת הסבירות בתנאי שנתניהו יתחייב, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שאם יושגו הסכמות בסוגיה הזו, מהלכים משפטיים אחרים ייעשו רק בהסכמה רחבה.

גנץ מציע לנתניהו: מתווה מוסכם לעילת הסבירות, בתמורה לעצירת חקיקה חד-צדדית

בתוך כך, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ערך מסיבת עיתונאים של התנועה לאיכות השלטון וצנחנים למען הדמוקרטיה, ואמר: "החוק המוצע כעת לביטול עילת הסבירות מהווה את קץ הדמוקרטיה ומאפשר לבית הדין הפלילי בהאג לחקור ולהעמיד לדין את חיילי צה"ל. נהיה דומים לאיראן והונגריה - לכאורה דמוקרטיה, בפועל דיקטטורה".

עוד אמר: "כל חייל שיצא לחו"ל, כל מפקד כל קצין כל שוטר יוכל להיעצר- בין בטיול, בין כשהוא עם משפחתו, בין אם בנסיעת עסקים, שנה שנתיים 15 שנה יותר מאוחר כי על פשעי מלחמה אין התיישנות".

הפגנת ענק במוצאי שבת

במוצ"ש צפויה הפגנה בקפלן ובכ-50 מוקדים שונים ברחבי הארץ תחת הסיסמה: רק התנגדות נחושה תעצור את הדיקטטורה. מובילי המאבק הודיעו כי תתקיים הפגנת ענק בכיכר הדמוקרטיה ובעוד מקומות, מצומת הגומא ועד אילת.

ביום ראשון תירשם עלייה לירושלים במקביל לסיום צעדת 'עולים לרגל' שיצאה לדרך ביום שלישי בערב ותגיע אל מחוץ לכנסת. בראשון ובשני יתקיימו סדרת אירועים באיזור הכנסת וצעדות ברחבי העיר אשר יימשכו עד להצבעה על חוק הדיקטטורה לחיסול עילת הסבירות הצפויה להתקיים ביום שני.

המחאה בקפלן (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

בין האירועים הצפויים בירושלים: הקמת מאחז הדמוקרטיה בגן סאקר עם אוהלים
תפילה המונית בכותל לשלום העם וקריאה להסכמה רחבה שתסתיים בצעדה לכנסת צעדת רופאים, שיירות רכבים, הפגנות מחוץ לכנסת בראשון ובשני בהפגנה המרכזית בקפלן ינאמו: יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, פרופ' שקמה ברסלר, הדס רגולסקי, ממובילות 'בונות אלטרנטיבה', ושירה אטינג, נווטת חיל האוויר במילואים.

הצעדה השבועית אל כיכר הדמוקרטיה תצא מכיכר מילאנו. התכנסות בשעה 19:00, נאומים החל מהשעה 20:30.

מובילי המחאה מסרו: "אנחנו נכנסים לימים הגורליים ביותר בתולדות המדינה. זו מלחמת העצמאות של רוב מובהק של אזרחי ישראל, פטריוטים שעזבו הכל ובמשך חודשים ארוכים נלחמים על עתידה כדמוקרטיה ליברלית. אנחנו רגע לפני חורבן בית שלישי והממשלה והעומד בראשה חייבים לשמוע את זעקת העם ולעצור. החל ממוצ"ש כולנו ברחובות, רק התנגדות נחושה תעצור את הדיקטטורה".

השתתפו בהכנת הידיעה: אבי כהן ונטעאל בנדל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר