ראש השב"כ לשעבר תמך בסרבנות; במערכת הפוליטית תוקפים בחריפות: "חצה כל קו אדום, התמסרות מרצון לשטיפת מוח"

נדב ארגמן התבטא בראיון בגל"צ בעד הסרבנות • השר סמוטריץ' תקף: "חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה" • השר סופר הגיב: "התנגדתי להליך אוסלו אך לא העזתי לסרב לשרת ובטח שלא להתבטא בעד סרבנות" • גם השר כ"ץ הגיב: "לארגמן יש זכויות רבות בתחום המאבק בטרור, אבל לא את הזכות לקרוא לסרבנות"

ראש השב"כ לשעבר ארגמן. . צילום: אורן בן חקון

סערת ארגמן: ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לעיתונאית אילנה דיין בגל"צ לרפורמה המשפטית והודיע על תמיכתו בסרבנות במידה והכנסת תאשר חוקים שייצרו שינויים במערכת המשפט.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הגיב בזעם בדף הטוויטר שלו וכתב: "זה פשוט מדהים איך אנשים רציניים שעשו כמה דברים בחיים מתמסרים מרצון לשטיפת מוח מטומטמת כאילו בלי עילת סבירות רחבה, שלא היתה כאן עד לפני 30 שנה ולא קיימת באף מדינה נורמלית בעולם, ישראל תחדל להיות דמוקרטית".

"אין זכות לקרוא לסרבנות"

"חתיכת ניסוי חברתי האירוע הזה," הוסיף וכתב. "הרבה תובנות על פסיכולוגיה ונפש האדם ובעיקר על הצורך לגוון את הרכב בעלי התפקידים הבכירים במערכת הביטחון כדי להבטיח את עתידה של הדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר המפלגה ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: חיים גולדברג/פלאש90

גם שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, התייחס וכתב: "לראש השב״כ לשעבר נדב ארגמן יש זכויות רבות בתחום המאבק בטרור, אבל לא את הזכות לקרוא לסרבנות, שמעודדת את מנהיגי הטרור".

ראש המל"ל לשעבר, האלוף במילואים יעקב עמידרור, התראיין אצל רזי ברקאי ולא היסס לתקוף את עמדת ארגמן.

"במלחמת השחרור הפלמ"ח איים על בן גוריון כי הוא לא אהב חלק מההחלטות שלו בנושא גיוס, ובן גוריון, באמצע מלחמה, לא היסס ופירק אותו," אמר עמידרור והוסיף כי ארגמן "עשה טעות מרה. הוא חוצה כל קו אדום באמירות האלה. הקבוצה של נדב ארגמן אוחזת את המדינה בגרונה".

גם שר העלייה והקליטה אופיר סופר התראיין הבוקר בגל"צ לאחר נדב ארגמן והביע זעזוע מדבריו:

"התנגדתי אבל לא העזתי לסרב לשרת"

"מהראיונות המסוכנים ששמעתי עד היום," אמר. "אני מדבר מדם ליבי, כמי שפיקד על לוחמים. נפצעתי קשה וחזרתי לפיקוד לאחר שיקום, התנגדתי להליך אוסלו אך לא העזתי לסרב לשרת ובטח שלא להתבטא בעד סרבנות כאשר ראיתי את האסון של אוסלו בעיניים".

עוד הוסיף ואמר כי "הכנסת צה״ל לתוך הוויכוח הפוליטי יוצרת נזק לעשרות שנים. מה המסר של ראש השב״כ לשעבר בהמלצות לראשי מערכת הביטחון שהוא מתבטא בצורה כזאת?"

סיעת הציונות הדתית ח"כ אופיר סופר, צילום: אורן בן חקון

ח"כ צבי סוכות, מטעם הציונות הדתית, תקף בטוויטר וכתב: "נשמות בשמאל, חוץ מתרחיש האימה שהממשלה תמנה סוס למפכ"ל וכלב למנכ"ל מה עוד מפריע לכם בצמצום עילת הסבירות? בשם מה בכלל ראש שב"כ מאיים בהפיכה צבאית? שואל באמת..."

נזכיר כי הסערה שעורר ארגמן באה בעקבות אמירה שנויה במחלוקת בראיון לגל"צ כי "אנחנו צריכים לעצור את החקיקה הזאת בכל דרך. אם החוק עובר, אנחנו לא חייבים לעמוד בחוזה שחתמו איתנו כאשר סוכם על כך שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית". עוד ארגמן נמנע מלגנות סרבנות על רקע הרפורמה ואף עודד אותה. "להטיל את האחריות על אותם מתנדבים, טייסים, יחידות מיוחדות – זו שגיאה מוחלטת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר