המשרד להגנת הסביבה, ירושלים (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

חשש: מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה נורה בעקבות פעילותו בתחום

יריות שנורו לעבר ביתו ומכוניתו של פעיל הסביבה ד"ר חוסיין טרביה גרמו לפציעתו באורח קל-בינוני ולחשש רב בקרב פעילים וארגונים בתחום • החשש קיים לאור השתלטות של ארגוני פשיעה על התחום בחלקים בארץ • המשרד להגנת הסביבה: "הכרחי שמשטרת ישראל תחקור את האירוע במהירות ובנחישות ותמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע" • "הירי מהווה חציית קוו אדום בדמות פגיעה בעובד ציבור" נמסר מטעם איגוד ערים אזור מפרץ חיפה

[object Object]

יריות שנורו אתמול (שני) לעבר ביתו ומכוניתו של ד"ר חוסיין טרביה, מייסד ומנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה באגן בית נטופה עוררו חששות בקרב פעילי הסביבה והמשרד להגנת הסביבה, מכך שמא הירי נעשה על רקע פעילותו בתחום.

אמנם אין הוכחה שניסיון החיסול, שגרמם לפציעתו של טרביה באורח קל עד בינוני נעשו על רקע פעילותו בתחום הסביבה, אך החשש קיים את בין השאר על רקע העובדה שבאיזורים רבים בארץ ארגוני פשיעה מנסים להשתלט על התחום כדי להרוויח דרכו כסף.

קריאה למשטרה לחקור את האירוע. ניידת משטרה (אילוסטרציה), צילום: דוברות המשטרה

לאור זאת הוציא המשרד להגנ"ס הודעת שבה נכתב כי הוא "מזועזע ומגנה כל פגיעה בעובדי ציבור ובאנשי מקצוע העוסקים בשמירה על איכות הסביבה ובריאות הציבור". עוד הוסיפו: "ד"ר טרבייה פועל רבות לקידום נושאים סביבתיים חשובים, יוזם, ופועל ללא לאות לשיפור איכות החיים של תושבי האזור. הכרחי שמשטרת ישראל תחקור את האירוע במהירות ובנחישות ותמצה את הדין עם האחראים למעשה הנפשע. אנו מחזקים את ידיהם של כל העוסקים בתחום הסביבה, הממשיכים בפעילותם החשובה לשמירה על הסביבה ובריאות הציבור".

איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה פרסם היום הודעה חריפה בשל ניסיון החיסול: "הירי מהווה חציית קוו אדום בדמות פגיעה בעובד ציבור, בשל בקשתו ליישם את מדיניות המדינה".

באיגוד ציינו כי "ד"ר טרביה, הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, אשר קידם מהפיכה בכל הקשור למודעות ולעשיה הסביבתית בבקעת בית נטופה ובחברה הערבית כולה. אדם שתרומתו למדינה אדירה ושראוי היה שהמדינה תדע גם לספק לו את היכולת למלא את תפקידו בביטחון. אנשי הפיקוח והאכיפה, גם באיגוד ערים מפרץ חיפה וגם צוותו של ד"ר טרביה, מאויימים כל העת, איומים שמגיעים ממגזרים וקבוצות אוכלוסייה שונות. הפעם האיומים הפכו למעשים ועל משטרת ישראל לפעול בכדי למצות את הדין עם האשמים ולהרתיע מפני הישנות מקרים דומים בעתיד".

גם ד"ר ליהי שחר ברמן וגלעד בן ארי, היו"רים המשותפים של איגוד מנהלי היחידות והאיגודים לאיכות הסביבה בישראל, פרסמו הודעה מיוחדת בנושא בה נכתב " אנו מזועזעים עמוקות מהירי בחברנו ד"ר חוסיין טרביה, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אגן בית נטופה.
אנו מאחלים לד"ר טרביה החלמה מהירה. המחשבה כי ד"ר טרביה נורה בשל היותו איש סביבה מקצועי ואמיתי השומר על איכות הסביבה ופועל לטובת הציבור מהווה חציית קו אדום של גורמים אשר פגעו לכאורה באדם בשל כך. על רשויות המדינה לפעול בכדי למנוע מקרים מזעזעים נוספים".

בעקבות החששות האלו מערכת  "ישראל היום" פנתה לדוברות משטרת ישראל באזור נטופה וממנה נמסר לנו כי עדיין לא ברור מדוע נורה ד"ר טרביה ואם מדובר בירי מכוון כלפיו או שמא מדובר בטעות בזיהוי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו