הימצאות הנגיף ביתושים שנלכדו בתל אביב, קריית אונו, הרצליה ואזור השרון. צילום: Getty Images

קדחת הנילוס המערבי בשיא ברחבי הארץ: הרשויות המקומיות נדרשות לצעדי חירום

בפעולות ניטור שנערכו נלכדו יתושות נגועות בנגיף במרכז ובמחוזות חיפה, הצפון והדרום • במשרד להגנת הסביבה ממליצים לציבור להגביר את השימוש בתכשירי הגנה

[object Object]

המשרד להגנת הסביבה הזהיר היום (רביעי) מהתפרצות קדחת הנילוס המערבי גדולה מכרגיל ברחבי הארץ. בפעולת ניטור שערך המשרד נלכדו יתושות נגועות בנגיף במרכז אך גם במחוזות חיפה, הצפון והדרום.

במשרד להגנת הסביבה הנחו את כלל הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות בהן נמצאו יתושות נגועות או בני אדם מאומתים למחלת קדחת מערב הנילוס, להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "לאור המשך העלייה במקרים המדווחים של תחלואה בקדחת מערב הנילוס, המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות ניטור ולכידה נרחבות של יתושים בכל רחבי הארץ…במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס במועצות האזוריות הבאות: עמק יזרעאל, מנשה, ערבות הירדן ונחל שורק וברשות המקומית ערד.

 

במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים.

במחזור הלכידה שנערך במהלך השבוע האחרון נמצאו יתושות הנושאות את הווירוס במועצה אזורית עמק יזרעאל, במועצה אזורית מנשה, במועצה אזורית ערבות הירדן, במועצה אזורית נחל שורק וברשות המקומית ערד. המשרד הנחה את הרשויות המקומיות האמורות להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה בשטחן.

לכידת יתושים נגועים בקדחת הנילוס, צילום: המשרד להגנת הסביבה

כבכל שנה, מתחילת חודש יוני ועד לסוף חודש נובמבר עולה שכיחות מציאתן של יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס. מסתמן כי בשנה זו, ככל הנראה עקב טמפרטורות גבוהות ולחות גבוהה, מספר היתושות הנושאות את הנגיף גבוה ביחס לשנים קודמות.

במשרד להגנת הסביבה מציינים כי הצבת המלכודות ברחבי הארץ היא מדגמית ועל כן גם אם לא נלכדו יתושות נגועות באזור מסויים, אין בכך להבטיח שהאזור נקי מיתושות הנושאות את הווירוס. כדי להימנע מעקיצות וממפגעי יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים.

במשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לציבור לנקוט באמצעי התגוננות מעקיצות יתושים:

• ככל שיתושים מהווים מטרד, ניתן להשתמש בתכשירים דוחי חרקים במריחה על הגוף וכן באביזרים מתאימים להרחקת יתושים בחדרי המגורים.
• להקטין את שטחי העור החשופים לעקיצות על ידי לבוש ארוך ובהיר.
• להפעיל מאווררים בתוך הבית וכאשר יושבים מחוץ לבית.
• להתקין רשתות על חלונות ופתחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו