שר החינוך יואב גלנט מאשר את הפרסום ב"ישראל היום" מתחילת החודש, לפיו המורים לא הוכשרו ללמד מרחוק. בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח התייחס השר ללמידה מרחוק ולמחסור במחשבים: "הנתיב הקריטי בלוח הזמנים הוא לא בהכרח רכש הציוד, אלא הכשרתם של המורים ושל הנאמנים הטכנולוגים בקצה בבתי הספר - שיהיו מסוגלים לגרום לציבור של מורים שלא מכיר את נושא הלמידה מרחוק ללמד את התלמידים. זה תלוי בגיל ובנגישות שלהם לעניין. בניגוד למה שהתרגלנו, טכנולוגיה של לימוד מרחוק היא לא זום, זום זה דבר חלקי מאוד".
גלנט: זמן הערכות הוא קצר, יהיו קשייים כמו בכל שנה ויותר וגם במהלך השנה // צילום: ערוץ הכנסת
"אני מחלק מאה חמישים אלף מחשבים בצורה הכי טובה שאני יכול, גם אם יש בעיה של 'בליעה' במערכת החינוך - זאת אומרת שלוקח זמן עד שאתה מכניס את זה, כי אני לא סיימתי את הדברים". הכוונה היא שמשרד החינוך לא סיים את מיפוי התלמידים שחסר להם מחשב.
למרות ששנת הלימודים נפתחת בעוד כשבוע, ישנן לא מעט בעיות אותן צריכים לפתור במשרד החינוך. הבעיות המשמעותיות ביותר הן היכולת ליישם בשטח את מתווה הקפסולות והלמידה בקבוצות קטנות, גם בקרב תלמידי כיתות היסודי (ה'-ו'), שאמורים ללמוד בעיקר מהבית ולהגיע לבית הספר לפחות יומיים בשבוע, וגם בקרב תלמידי חטיבות הביניים והתיכון.
עוד בנושא:
• משחק הכיסאות: קושי למצוא כיתות לימוד
• הכנות אחרונות ל־1 בספטמבר: שבוע גורלי במערכת החינוך
• שר החינוך מבטיח: "שנת הלימודים תיפתח במועדה; האם זה יהיה מושלם? לא"
כל אלו אמורים ללמוד בקבוצות קטנות של עד 18 תלמידים בכיתה - אלא שאם המורה מלמדת בכיתה, היא אינה יכולה ללמד את שאר התלמידים בלמידה מרחוק. העניין הוא שלטובת שכבות גיל אלה לא גויסו מורים נוספים ולא הוקצו תקציבים נוספים שיכולים להגדיל את שעות ההוראה. כך שבסופו של דבר, מי שצפויים להיפגע הם התלמידים והמנהלים שיצטרכו לפתור את הסוגיות המורכבות האלה, בבואם ליצור מערכת שעות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו