סוף עידן בתל אביב: התיכון הממלכתי-דתי צייטלין עובר מהמרכז - לצפון העיר

במקום המבנה של התיכון, שהוקם בשנות ה-50, יוקם תיכון ממלכתי חדש • התיכון שייהרס יועבר למבנה בצפון העיר • בין בוגרי התיכון נמנים אישים מוכרים בציבוריות הישראלית ביניהם הנשיא הרצוג ושופט העליון יצחק עמית • כך הסבירו בעירייה את המהלך

טענות רבות במהלך השנים על אפליה. תיכון צייטלין בתל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ', דוד שי

בית הספר תיכון צייטלין, מוסד חינוכי ממלכתי-דתי ותיק בתל אביב, צפוי לסגור את שעריו במיקומו הנוכחי בשנת הלימודים הבאה. כך נודע לראשונה ל"ישראל היום".

עיריית תל אביב החליטה להעביר את בית הספר לרחוב שושנה פרסיץ בצפון העיר, ובמקומו ייבנה תיכון ממלכתי חדש. ההחלטה נובעת ממצוקת מקום חמורה בבתי ספר על-יסודיים במרכז העיר.

בפגישה שהתקיימה היום (ראשון) במנהל החינוך של עיריית תל אביב, הובהר להנהלת בית הספר כי התקבלה החלטה להעביר את ביה"ס למבנה ברחוב שושנה פרסיץ בצפון העיר כבר בשנה הבאה ובית הספר ייהרס ועל השטח ייבנה מבנה חינוך על יסודי לתלמידי הממלכתי במרכז העיר.

בית ספר צייטלין נוסד בשנת 1950 בקריית מאיר ובשנות ה-50 שונה שם הרחוב שבו שוכן בית הספר לרחוב צייטלין, עד אז הרחוב היה המשך של רחוב פרישמן ושם בית הספר שונה בהתאמה ל"תיכון צייטלין". במהלך השנים עלו טענות על אפליה לכאורה בבית הספר, בין תלמידים ממוצא אשכנזי לבין תלמידים ממוצא מזרחי, משרד החינוך אומנם קבע כי לא הייתה נהוגה בבית הספר מדיניות של אפליה על רקע עדתי, אולם תלמידה לשעבר כתבה כעבור מספר שנים על אירועים שונים בהם חוותה אפליה בבית הספר.

בין בוגרי בית הספר נמנים נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג, ב. מיכאל, רוני בר-און, אליקים רובינשטיין ועוד , שופט העליון יצחק עמית, סמדר שיר, אלוף (במיל') שלמה ינאי.

תגובת עיריית תל אביב

"בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית במספר התלמידים והתלמידות בעיר. כתוצאה מכך, במרכז העיר קיימת מצוקה גדולה בבתי הספר העל-יסודיים והם מלאים עד אפס מקום, זאת על אף שנבנו בשנים האחרונות אגפים חדשים להרחבתם. כל צפי אסטרטגי מראה את הצורך הדרמטי בכיתות נוספות בחינוך הממלכתי העל-יסודי במרכז העיר.

"בית הספר עירוני ב'-ג' צייטלין משרת 570 תלמידות ותלמידים מכל רחבי העיר, מתוכם 20% שאינם תושבי העיר. הוא ממוקם על שטח ציבורי גדול בלב העיר המתאים לבניית בית ספר על- יסודי ממלכתי הצפוי להכיל 42 כיתות אם, חדרי ספח ומענים נוספים על פי פרוגרמה שנמצאת בתכנון. על אף מאמצינו, לא נמצא שטח חלופי אחר המתאים לצרכים אלו במרכז העיר.

"משכך, בית הספר עירוני צייטלין, אשר ממילא מגיעים אליו תלמידים בכל רחבי העיר ולא בהכרח ממרכז העיר, עתיד לעבור למשכנו החדש ברחוב שושנה פרסיץ, מבנה מכובד ורחב ידיים שעבר שיפוץ עומק לאחרונה וייערכו בו התאמות לקהילת צייטלין במידת הצורך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר