ד"ר מרים אדלסון, נשיא המדינה, משה בר סימן טוב וסגל אוניברסיטת אריאל בטקס סיום המחזור הראשון של לימודי הרפואה . צילום: יוסי זליגר

ד"ר מרים אדלסון לבוגרי מחזור לימודי הרפואה הראשון באריאל: "תפקידכם: להבטיח שעם ישראל חי"

בטקס מרגש, בוגרי המחזור הראשון של בית הספר לרפואה באוניברסיטת אריאל קיבלו את תואר הדוקטור • ד"ר מרים אדלסון, שיזמה עם שלדון אדלסון ז"ל את הקמת בית הספר: "המדינה סומכת עליכם"

[object Object]

בטקס מרגש קיבלו אתמול 53 בוגרים של בית הספר לרפואה ע"ש אדלסון באוניברסיטת אריאל שבשומרון תואר דוקטור והפכו רשמית לרופאים.

בתום ארבע שנות לימוד עמדו על הבמה בוגרי המחזור הראשון - 40 מהם נשים, בוגרות ורופאות. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הצהיר כי יתמוך בהגדלת מספר הסטודנטים בפקולטה.

ד"ר מרים אדלסון: "המדינה סומכת עליכם, לכולכם תפקיד - להבטיח שאכן עם ישראל חי"// משה בן שמחון

ד"ר מרים אדלסון, שיזמה עם שלדון אדלסון ז"ל את הקמת בית הספר, אמרה בנאומה: "אני סומכת עליכם, המדינה סומכת עליכם, לכולכם תפקיד להבטיח שאכן עם ישראל חי. תכנסו אל החולה עם חיוך גדול. החברה הישראלית צריכה את החיוך שלכם, כשהם יראו את החיוך שלכם הם יידעו – שהכל בסדר".

לדבריה: "לבוא לכאן, ללב השומרון הפך לטקס ראש השנה עבורי, יחד עם בוא השנה החדשה יש לי הזכות להיות עדה ללידתם של כישרונות חדשים, נשים וגברים צעירים שעתידים להביא מזור לכל תושבי מדינת ישראל היקרה. שיעניקו הקלה מעוגמת החולי או הפציעה, שיעניקו את החיים עצמם. זה אירוע מרגש אבל השנה הכנס הזה נגוע בכאב".

בוגרי המחזור הראשון של ביה"ס לרפואה ע"ש אדלסון ז"ל, צילום: יוסי זליגר
ד"ר אדלסון עם אמו של משה לייטר ז"ל בטקס הענקת התואר,

ד"ר אדלסון (גילוי נאות: ד"ר מרים אדלסון היא המו"ל של "ישראל היום"), ציינה את תרומתו של נגיד אוניברסיטת אריאל לשעבר יגאל כהן אורגד שהלך לעולמו בשנת 2019. ועוד אמרה: "יש לי תקוה, היא נעוצה בחלקה שאני כמוכם זכיתי להיות חלק מעם הנצח והחלק השני מכיוון שאני כמוכם זכיתי להיות רופאה. לנו הרופאים יש כוח כמעט אלוהי, לרפא, להחיות, להרים אדם מן העפר או לחלופין ללוות אותו בעדינות שיא אל הסוף. אנחנו מחוללים ניסים בכל יום ביומו. כעת בעיצומה של המלחמה הנוראה הזאת שסופה לא נראה לעין זקוקים לנו יותר מתמיד. יש פצועים שצריך לטפל בהם, חיילים ואזרחים, ויש את הפציעות שפחות נראות לעין בנפש".

באירוע חלקו כבוד לרב-סרן (מיל') משה ידידיה לייטר (39) ז"ל, מפקד פלגה בסיירת שלדג שנפל בנובמבר בעזה. משפחתו קיבלה את תואר הדוקטור לכבודו ולזכרו.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שהגיע לברך את הבוגרים אמר: "לצד השמחה הגדולה, שבהחלט הרווחתם ביושר את התואר, אתם מקבלים היום גם אחריות גדולה. מהיום, אנשים הולכים להפקיד בידיכם את היקר להם מכל – את חייהם, ואת בריאותם. אנחנו נתונים, כידוע, בליבה של מערכה קשה ביותר; מערכה שמציבה לנגד עינינו את צדקת הדרך שלנו, ואת הדבקות שלנו בחיים, בשאיפה לשקט, לביטחון, ושלום. את הרוח הישראלית הזאת, הדבקה בחיים, ייצגתם גם אתם בחודשים האחרונים, כשפגשתם חולים וטיפלתם בהם במסירות. אני יודע שרבים מכם טיפלו גם בפצועי המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו