בשורות טובות: הסוף לשביתות - נחתם הסכם שכר למורי החטיבות העליונות

בתום משא ומתן שהחל בעיריית מודיעין ונמשך ברציפות כל הלילה - נחתם שכר חדש למורים ולמנהלים בחטיבות העליונות • ההסכם נחם בתום שנתיים של מחלוקות בין הצדדים • יו״ר מרכז השלטון המקומי: "הסכם שכר ראוי שמביא בשורה של ממש ומבטיח סוף סוף שקט ויציבות"

נחתם הסכם שכר בין ארגון המורים העל-יסודיים למשרד האוצר. צילום: ללא

תוספות שכר, מענק חד פעמי, הגדלת גמולי תפקיד וגמול חינוך מיוחד: בסיומו של מו"מ שנמשך חודשים ארוכים, בהשתתפות ארגון המורים, מרכז השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך, חתמו הצדדים על הסכם שכר חדש למורים ולמנהלים בחטיבות העליונות. ההסכמות שהושגו בין הצדדים מביאות בשורות משמעותיות לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של המורים והמנהלים, ומבטיחות שקט ויציבות למערכת החינוך.

רן ארז: הפסקת השביתה היא צעד טקטי

בין עיקרי ההסכמות: תוספות שכר – המורים יקבלו מענק מיידי בגובה 9,600 שקלים (800*12) למשרה מלאה שישולם כבר במשכורת חודש אוקטובר. בנוסף, יקבלו המורים תוספת שכר בגובה 2,000 שקלים, מתוכם 1,200 שקלים ישולמו החל מ-1 בספטמבר. שאר הפעימות הוסדרו בהסכם. בנוסף הוסכם על העלאת שווי גמול השתלמות מ-1.2 אחוזים ל-1.3 אחוזים.

צעד שיקדם את מערכת החינוך

כמו כן, הוחלט על תוספות שכר ייעודיות למנהלים ולסגני מנהלים, למחנכים, ליועצות, לרכזי שכבות, למורי החינוך המיוחד ועוד; התגמול הדיפרנציאלי הבית ספרי יוכפל פי שניים למנהלים וב-1.5 לסגני מנהלים; הוספת שעת הוראה פרונטלית בכיתה, ולצידה הפחתת שעות הוראה פרטנית. סה"כ למשרה מלאה: 38 ש"ש במקום 40 ש"ש.

עוד הוחלט כי מנהל בית ספר יהיה רשאי, בתחילת כל שנת לימודים, להגדיר תפקידים חדשים שייעדו לצרכים היחודיים לבית הספר ולקבוע את התגמול בגינם; חוזים מיוחדים לעמיתי הוראה ולמנהלים; בנוסף, הושגו הסכמות לגבי החזרת חלק מימי השביתה כימי לימודים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: אורן בן חקון

שר החינוך, יואב קיש: "אחרי לילה מרתוני של מו"מ הבאנו לבסוף הסכם טוב וראוי למורים והורדנו לאלתר את עול השיבושים ואיומי השביתה מעל ראשי התלמידים והמורים. התוצאה החיובית, החיונית והמתבקשת הזו, שהגיעה באיחור גדול, היא תוצאה ישירה של אחריות לאומית גדולה וכבדה של כל אחד מהצדדים שהובילה לנקודת ההתגמשות והפשרה. כעת כולנו יחד מתגייסים למען הזנקת מערכת החינוך ודור העתיד".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "עשינו צעד שיקדם את מערכת החינוך העל יסודית בישראל ויגביר בה עידוד מצוינות, גמישות למנהלים ותוספות שכר גדולות למורים. חתמנו על הסכם שעיגן את העקרונות עליהם עמדנו מראשית המו״מ ויספק סוף סוף שקט ויציבות למערכת עד שנת 2029.

יחזק את המוטיבציה להצטיינו

"מדובר בצעד שיאפשר גמישות רבה יותר בניהול כוח האדם ויחזק את המוטיבציה להצטיינות בקרב סגל ההוראה. בנוסף, ינתנו תוספות שכר משמעותיות למורים ולמנהלים שיחולקו בצורה חכמה כך שיובילו לתמרוץ מורים צעירים ויסייעו לנו לעודד כניסה של כוחות חדשים ואיכותיים למערכת. צעד נוסף כולל הוספת שעה פרונטלית בשבוע, במטרה לתת מענה למחסור במורים ולשפר את איכות ההוראה עבור התלמידים. מורים ששבתו יפסידו".

תיכון (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

יו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "בשעה טובה הצלחנו להביא הסכם שכר ראוי למורי העל-יסודי שלנו העוסקים בתחום החשוב ביותר, חינוך ילדי ישראל. ההסכם מביא עמו בשורה של ממש בשיפור שכרם ותנאי העסקתם של המורים והמנהלים מחד ומבטיח שהילדים שלנו יזכו סוף סוף לשקט ויציבות במערכת החינוך. אני רוצה להודות לכל הצדדים שלקחו חלק במו"מ ובמיוחד לחגית מגן ראש מנהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי".

יו״ר ארגון המורים, רן ארז: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל-יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית".

הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין: "לאחר מו"מ ארוך וקשה, הצלחנו להגיע להסכמות גם עם ארגון המורים. ההסכמות יאפשרו מענה למגוון אתגרים במערכת החינוך בחטיבות העליונות ואני מאמין שהמאמצים הרבים והמחירים הכבדים ששולמו היו שווים את זה. אני שמח שהצלחנו להסדיר את הנושא על אף שעת המלחמה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר