העיצומים יופסקו: משרד האוצר וארגון המורים הגיעו להסכם

מארגון המורים נמסר על "סיום מוצלח של המו"מ" • יו״ר הארגון, רן ארז: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך"

העיצומים יופסקו (אילוסטטרציה). צילום: דוד כהן - ג'יני

משרד האוצר וארגון המורים הגיעו הערב (ראשון) להסכם, ובתוך כך, העיצומים בתיכונים יופסקו אחרי כשנתיים. 

השר סמוטריץ', יו"ר ארגון המורים רן ארז והשר קיש, צילום: דוד גרינשפו, אורן בן חרון, קוקו, איילן מרגולין ג'יני

מארגון המורים נמסר על "סיום מוצלח של המו"מ" ופירטו על נקודות עיקריות בהסכם, ביניהם: לא ינוכה שכר מהמורים בגין השביתה. ⁠המורים יקבלו מענק חד פעמי של 9600 ש״ח למשרה ויחסית להיקף המשרה. בגין שנת 2023. המענק ישולם במשכורת אוקטובר. החל ממשכורת ספטמבר, שכר המורים יעלה ב 1200 ש״ח לחודש למשרה אחת. השכר ישולם כאמור יחסית להיקף המשרה.

בנוסף ⁠מורים רבים, בעלי תפקידים יקבלו הגדלת אחוזים בגין ביצוע תפקידם, כגון: רכזי מקצוע, רכסי שכבה, יועצים חינוכיים, חינוך מיוחד, מחנכים, תשלום בגין בגרות בע״פ באנגלית, מורים לכימיה, מורי י״ג-י״ד ועוד.

עוד הושג בהסכם כי קיצור הליך הפיטורין שתוכנן על ידי משרד האוצר יבוטל. השקט התעשייתי יהיה אך ורק בנושאים שיוסדרו בהסכם. בוטל רצונו של משרד האוצר להעסיק מורים בהסכמים אישיים. יועסקו בבתי ספר עמיתי הוראה שאינם מורים לתקופה מוגבלת כפיילוט אשר יסתיים בתום 4 שנים. ההסדר לא יימשך אם ארגון המורים יחליט שהפיילוט לא הצליח. ובנוסף, ⁠ישופר שכרם של המנהלים והסגנים בחטיבות העליונות ובמיוחד ייקבע שכר מינימום למנהלים מתחילים כדי שהמקצוע יהיה אטרקטיבי יותר.

יו"ר ארגון המורים רן ארז, צילום: גדעון מרקוביץ'

יו״ר ארגון המורים, רן ארז: "ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית בחדר המורים. גם מורים, אשר מסיבה כזו או אחרת לא שיתפו פעולה עם הוראות הארגון יהנו גם הם מהמאמצים וההשקעה של עמיתיהם לעבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר