הכאוס בתיכונים: המו"מ על הסכם השכר פוצץ, התיכוניסטים ממשיכים בהשבתה

מגעים של 24 שעות רצופית בין ארגון המורים לאוצר עלו על שרטון לעת עתה • קיש איים לפגוע בשכר המורים מ-1 באוקטובר • במקביל, התלמידים ממשיכים ב"שביתה הנודדת" - וביום ראשון לא יקיימו לימודים בין היתר בתל אביב: "שכל הצדדים המעורבים במשא ומתן יבינו את חומרת הפגיעה בתלמידים - ויפעלו למען פשרה"

השר סמוטריץ', יו"ר ארגון המורים רן ארז והשר קיש . צילום: דוד גרינשפו, אורן בן חרון, קוקו, איילן מרגולין ג'יני

שנת הלימודים בחטיבות העליונות ממשיכה לקרטע: מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה הבוקר (שישי) כי "השביתה הנודדת" תימשך גם ביום ראשון, ותגיע לתל אביב. זאת, בשל הסחבת במו"מ בין ארגון המורים העל-יסודיים למשרד האוצר. 

במקביל, המורים טענו הבוקר כי "בשל סירוב האוצר לקבל את מרבית הסעיפים שנועדו לשפר את תנאי המורים ואיכות חינוך תלמידי ישראל פוצץ המו"מ שנמשך יותר מ-24 שעות". 

יו"ר ארגון המורים, רן ארז: "הגענו בנפש חפצה, לצערי הרב המדינה לא מתכוונת ולא מעוניינת לחתום על הסכם, כספים שנועדו לחינוך ילדינו נלקחו למטרות קואליציוניות, עלינו להמשיך במאבק למען עתיד החינוך. חבל ששר החינוך מר יואב קיש לא הצליח להתעלות מול אנשי משרד האוצר אשר עשו כל מאמץ לחבל במו״מ ולהביא את המורים העל יסודיים לשביתה ובכך לשבירתם , ועל ידי כך להביא לפגיעה בעבודה המאורגנת. נמשיך להאבק על מנת לשפר את שכרם ותנאי עבודתם של המורים ונגד החלשת מערכת החינוך".

ייתכן כי ארז ירצה להשבית את הלימודים, אך הוא יודע כי המורים לא יקבלו שכר. בתקופת החגים הדבר עלול לגרור ביקורת ושבירת השביתה.

שר החינוך יואב קיש הגיב לפיצוץ במגעים: "יוצא עכשיו אחרי יותר מ-24 שעות מו"מ שלא צלח.
צר לי לעדכן שאין הסכם עם ארגון המורים. המשמעות שב-1 באוקטובר תהיה הפחתה של אלפי ש"ח בשכרו של כל מורה לעומת תוספת של מעל 10,000 לו ההסכם היה נחתם. הפערים צומצמו אך עדיין אין הסכמות בין האוצר לארגון בנושאים שונים. חבל. לילה טוב".

"פגיעה לא הגיונית"

ממועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית נמסר: "התנהלות משרדי החינוך והאוצר ועיצומי ארגון המורים פוגעים בתלמידות ובתלמידים כבר יותר משנתיים.כל אלו אשמים אבל רק הילדים סובלים. לא נסכים לאפשר את המשך הנזקים לשגרה לימודית אמיתית.
תודה לתלמידים וההורים על שיתוף הפעולה במימוש השביתה.

"ביום ראשון (22.9.24) נמשיך עם השיבושים במערכת - 'השביתה הנודדת' הרשויות בהן תתקיים ביום זה: תל אביב - יפו, קריית מוצקין, קריית ים, מיתר, גדרה וחריש התלמידים ברשויות אלו לא יגיעו למוסדות החינוך. חינוך מיוחד - מוחרג למעט מי שבוחר להצטרף להשבתה. אנו מזכירים ליושבי ראש הנהגות ההורים בתיכונים - לא מאשרים תשלומי הורים עד לשגרת לימודים מלאה. התלמידים מבוטחים 24/7 ואין שום בעיה להפריד אישורים בין שכבות בשש-שנתיים".

מירום שיף יו״ר הנהגת ההורים הארצית: ״כהורים חשוב לנו שכל הצדדים המעורבים במשא ומתן יבינו את חומרת הפגיעה בתלמידים ויפעלו למען פשרה אף צד לא יכול לנצח כאשר התלמידות והתלמידים מפסידים. הפגיעה בחינוך ובחוסן אינה הגיונית ואינה מקובלת, בייחוד בזמן מלחמה ואחרי מגיפת הקורונה והשלכותיה על בני הנוער. לא ניתן לנרמל שגרת לימודים תחת עיצומים!
השארו מעודכנים להמשך השיבושים בימים הקרובים, עד שיבטלו את העיצומים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר