בשורה לסטודנטים במדים: מתווה תקדימי במוסדות להשכלה גבוהה - גם בני זוג יזכו להקלות

בהובלת ראשי אוניברסיטאות, ראשי המכללות הציבוריות, ראשי המכללות לחינוך ובליווי שר החינוך: מתווה תקדימי משותף ואחיד להתאמות לסטודנטים משרתי המילואים במוסדות ההשכלה הגבוהה • המתווה מתייחס למילואימניקים וגם לבני ובנות הזוג • בין ההתאמות: שיטות להשלמת החומר הלימודי, הקלה ופריסה של עומס הלימודים, הכרה בקורסים נלמדים במוסדות אחרים ושיטות הערכה חלופיות

אוניברסיטת תל אביב. צילום: יוסי זליגר

לקראת פתיחת שנה"ל תשפ"ה ולנוכח הימשכות מצב המלחמה והצפי להמשך הקריאה לשרות מילואים גם בשנת הלימודים הקרובה, מודיעים ועד ראשי אוניברסיטאות, ועד ראשי המכללות ושר החינוך, יואב קיש, על גיבוש מתווה משותף ואחיד להתאמות לסטודנטים משרתי מילואים. המתווה יוחל על עשרות אלפי סטודנטים בכלל מוסדות ההשכלה הגבוהה הציבוריים.

"חייבים תגמול הולם למשרתים": כנס ההוקרה המיוחד לכוחות המילואים (25.02.24) // משה בן שמחון

המתווה החדש מבוסס, בין היתר, על הניסיון שנצבר במהלך שנה"ל תשפ"ד, והוא משלב בין מענה לאתגרים איתם מתמודדים הסטודנטיות והסטודנטים משרתי המילואים ובני משפחותיהם ובין הצורך לשמר את איכות ההשכלה הגבוהה ורמת החינוך האקדמי.

המתווה מתייחס לסטודנטים וסטודנטיות במילואים, ובאופן תקדימי גם לבני ובנות הזוג של משרתי מילואים הורים לילדים קטנים (עד גיל 13). תשומת לב ניתנה לפצועי המלחמה; לנפגעי 7 באוקטובר; למשפחות של פצועים, חללים וחטופים; לסטודנטים שמשרתים בשירות קבע ובמערכת הביטחון; לעתודאים שנקראו לשירות סדיר זמני ולכוחות ההצלה והרפואה.

מילואימניקים בפעולה (אילוסטרציה), צילום: אייל מרגולין/ג'יני

שורה ארוכה של התאמות מפורטת במתווה ונועדה לאפשר לסטודנטים להשלים את החומר, להיבחן ולהתקדם בלימודים לקראת השלמת התואר.

ההתאמות כוללות, בין השאר, שיטות מגוונות להשלמת החומר הלימודי, הקלה ופריסה של עומס הלימודים, אפשרויות להמשיך ולהתקדם בלימודים תוך כדי השלמת החומר, והכרה בקורסים שנלמדים במוסדות אקדמיים אחרים בארץ. בתשומת לב מיוחדת ניתנת לבחינות ולשיטות הערכה חלופיות תוך לשמירה על הרמה האקדמית. במקרים של שירות מילואים ארוך, המתווה מאפשר למשרתי המילואים להאריך את תקופת הלימודים ללא תוספת תשלום.

שר החינוך יואב קיש בוועידת "ישראל היום", צילום: גדעון מרקוביץ'

"אנו גאים להמשיך ולהעמיד את הדאגה לרווחתם ולהצלחתם האקדמית של הסטודנטים והסטודנטיות המשרתים במילואם בראש סדר העדיפויות של כלל המוסדות האקדמיים הציבוריים. אנו קוראים למדינה להעמיד לרשות הסטודנטים והסטודנטיות את האמצעים הדרושים כדי להבטיח המשך לימודים מוצלח של כל משרתי המילואים ומשפחותיהם".  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר