מהייטק ועד ביטחון: אלו האנשים שקיבלו תואר לשם כבוד מהמכון הטכנולוגי חולון

חמישה אישים בולטים קיבלו תואר פרס חיים על תרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית, ביניהם: חתן פרס ישראל, האיש מאחורי מערכת "חץ" ועוד • נשיא המכון: "מדובר באנשים שעמדו האתגרים קשים ומורכבים"

מקבלי התארים. צילום: יח"צ

המכון טכנולוגי חולון (HIT) העניק היום (רביעי) תואר פרס מפעל חיים ותואר לשם כבוד לחמישה אישים בולטים על תרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית בתחומי הבריאות, הטכנולוגיה, המדע והביטחון. התארים הוענקו בטקס רשמי במרכז פרס לשלום. בין מקבלי התואר השנה: חלוצת ההייטק הישראלי, האיש מאחורי מערכת "החץ" המהפכנית, וחתן פרס ישראל - כולם אנשי מדע וטכנולוגיה שהותירו חותם עמוק על החברה הישראלית והעולמית.

בין מקבלי התואר נמצאת ד"ר ארנה ברי, המכונה "האישה הראשונה של ההייטק הישראלי". ד"ר ברי עשתה היסטוריה כמדענית הראשית הראשונה בישראל, וכיום היא מכהנת כדירקטורית ב-Google Cloud, ממשיכה להוביל ולקדם טכנולוגיות מתקדמות בישראל ובעולם.

עוד עמד על הבמה בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, שהוביל את פיתוח מערכות ההגנה "חץ" ו"ברק 8", אשר הפכו לעמודי התווך של מערך ההגנה של ישראל. תחת ניהולו של לוי, שוגרו לוויינים ומערכות הגנה לחלל, והוא נחשב לדמות מרכזית בתעשייה הביטחונית העולמית.

פרופ׳ אדוארד יעקובוב, פרופ׳ מיכאל וינוקור, מר בועז לוי, מר פנחס (פיני) כהן (מימין לשמאל), צילום: יח"צ

פרופ' מרדכי שני, חתן פרס ישראל, קיבל גם הוא את התואר. פרופ' שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים שיבא, יזם והוביל רפורמות מהפכניות, ביניהן חוק ביטוח בריאות ממלכתי ורפורמה בתחום בריאות הנפש.

פרופ' דניאל זייפמן, פיזיקאי בעל שם עולמי שכיהן כנשיא מכון ויצמן למדע, זכה גם הוא להוקרה. פרופ' זייפמן היה שותף לפרויקטים פורצי דרך, ביניהם מאיצי חלקיקים, והשקיע רבות בהנגשת המדע לפריפריה באמצעות הקמת מרכזי חינוך. האיש החמישי שקיבל את התואר הוא בוריס דוד קנדוב, שקידם קשרי מסחר בין מדינות המערב לברית המועצות לשעבר, ופעל רבות להפחתת נשק גרעיני ולקידום יציבות עולמית.

נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב בירך את מקבלי התארים: "מקבלי התארים הינם אנשים אשר עמדו באתגרים קשים, מורכבים ומרובי מכשולים ויכלו להם וניתן להגדירם כיוצאי דופן שהביאו כבוד ותרומה ענקית לחינוך, לרפואה, לטכנולוגיה וגם לחברה. הם הסיבה להיותה של מדינת ישראל מעצמת הייטק מתקדמת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר