סערה בשבט הצופים היוקרתי בתל אביב: חשד שחניך הפיץ תמונות עירום של נערות

על פי החשד, במחנה הקיץ אחד הצעירים צילם תמונות מרובות של הבנות בשבט, לאחר מכן הוא ערך אותן באמצעות בינה מלאכותית • התמונות המיניות הופצו בקרב חברי השבט וגם מחוצה לו בכל מיני אפליקציות • ההורים של הנערות הגישו תלונה במשטרה בעקבות המקרה • בתנועת הצופים סירבו להתייחס לחשדות ואמרו כי: "הנושא תחת חיסיון ולכן אנו מנועים מלהגיב בשלב זה"

מחנה קיץ של הצופים (ארכיון, אילוסטרציה). צילום: גדעון מרקוביץ'

המשטרה חוקרת חשד לפיו צעיר יצר תמונות עירום של נערות שנמצאות איתו באותו שבט צופים בתל אביב והפיץ אותן בכל מיני פלטפורמות. ההורים של הנערות הגישו תלונה במשטרה בעקבות המקרה. בתנועת הצופים אמרו כי: "הנושא תחת חיסיון ולכן אנו מנועים מלהגיב בשלב זה".

5 שנות מאסר לצעיר שהפיץ תמונות של קטינות בערוצי טלגרם שניהל (ארכיון) // יניב זוהר

המקרה החל כאשר החניכים, תלמידי תיכון, היו במחנה קיץ. על פי החשד, אחד הצעירים צילם תמונות מרובות של הבנות בשבט. לאחר מכן הוא ערך את התמונות באמצעות בינה מלאכותית, חיבר את הראש של הנערות לגוף עירום, כשהאיברים האינטימיים חשופים כך שיראה כאילו החניכות צולמו והצטלמו בעירום. התמונות הופצו בקרב חברי השבט וגם מחוצה לו בכל מיני אפליקציות.

התמונות הגיעו אל הנערות וגם אל חלק מההורים שנדהמו. יצירת תמונות כאלה והפצתן יכולות להוות עבירה פלילית. פרט לכך, יכולות להיות לפעולה כזו השלכות הרסניות על עתיד הצעירות. עוד טוענים הורים בשבט כי המקרה הזה מגיע לאחר מקרים של שימוש בסמים ומקרי אלימות שלא טופלו כראוי.

בינה מלאכותית (אילוסטרציה), צילום: rawpixel.com

אנשים שנחשפו למקרה טוענים כי אותו נער החזיק מאגר תמונות של הבנות, מה שהפך את התמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית לכאלו שנראות אותנטיות. ההורים מנסים לבדוק מה היקף החומרים והתמונות שנוצרו במהלך התקופה האחרונה, ומציגים באור שלילי את בנותיהן.

רק ביולי האחרון, המשטרה בצפון חקרה מקרה דומה, כשעל פי החשד, צעיר שלאחרונה סיים את לימודיו בתיכון יצר באמצעות בינה מלאכותית תמונות עירום של צעירות שלמדו איתו בשכבה והפיץ אותן בטלגרם כמעשה נקמה.

חדירה לפרטיות (אילוסטרציה), צילום: GettyImages

את תמונות פניהן הוריד החשוד מהרשתות החברתיות, ובאמצעות תוכנות מסוימות יצר תמונות פורנוגרפיות. הורי התלמידות הגישו תלונה במשטרה, שבעקבותיה הנער נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר