השר סמוטריץ', יו"ר ארגון המורים רן ארז והשר קיש על רקע כיתה שובתת. צילום: דוד גרינשפו, אורן בן חרון, קוקו, איילן מרגולין ג'יני

קיש לרן ארז: קורא לבטל את העיצומים ולהזין את ציוני המגן של התלמידים

שר החינוך הוציא הודעה לאחר סיום השביתה: "בואו נשוב להתמקד בעיקר" • מועצת התלמידים הארצית והנהגת ההורים: "ללא הגעה להסכמות וביטול העיצומים עד 16.9 - נשבש באופן קיצוני את פעילות מערכת החינוך בתיכונים""

[object Object]

שר החינוך יואב קיש הוציא הערב (שני) הודעה, לאחר הפסקת השביתה בתיכונים וקרא למורים לבטל את העיצומים ולהזין את ציוני המגן (ציוני ההגשה) של התלמידים. 

"טוב עשה רן ארז שביטל את השביתה המיותרת, עכשיו צריך לבטל את העיצומים", אמר. 

"אני קורא למורים להזין לתלמידים את ציוני המגן שלהם. בנוסף, אני פונה שוב לרן בבקשה להתעשת. השעה היא שעת מלחמה, יש הסכם מצוין על השולחן, בוא נסיים את האירוע המיותר הזה ונשוב להתמקד בעיקר – בקידום המורים, התלמידים ומערכת החינוך".

בתגובה, יו"ר ארגון המורים רן ארז הוציא הודעה בה אמר כי ביטול השביתה אמש הוא "רק צעד טקטי". 

רן ארז: הפסקת השביתה היא צעד טקטי

"משרד האוצר רצה לרמות אותנו, ולהחתים אותנו על הסכם שלא התכוון לבצע", אמר בסרטון. "סמוטריץ' החליט שכדי להוריד 40 מיליארד שקלים מתקציב המדינה הוא מקפיא את השכר במגזר הציבורי, את כל תוספות השכר. הוא רצה להחתים אותנו על הסכם של חוזים אישיים, פגיעה בתעסוקה במורים בביטחון הכלכלי והתעסוקתי, על הסכם שהוא בכלל לא התכוון לבצע. זה לא יקרה".

לסיום הוסיף: "אנחנו נמשיך במאבק. לא נסכים בשום פנים ואופן לפגוע במורים, בתלמידים ובמערכת החינוך,. 

רוני קמאי. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית , צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

"עיצומים הם לא שגרת לימודים"

בתוך כך, מועצת התלמידים והנוער הארצית וכן הנהגת ההורים עדכנו, כי לאחר השביתה שקיימו היום, הלימודים מחר יפתחו מצידם כסדרם. 

עם זאת הארגונים הוסיפו כי במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות ויבטלו את העיצומים, המועצה וההנהגה "יפתחו במהלך של שיבושים קיצוניים בפעילות מערכת החינוך בתיכונים". 

"עיצומים הם לא שגרת לימודים, ולא נסכים לנרמל מצב שכזה בבתי הספר התיכוניים בישראל!", נמסר מטעם רוני קמאי, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ומירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו