על רקע השביתה: מסגרות חינוכיות חלופיות יופעלו החל מהשבוע הבא

ביוזמה משותפת של משרד החינוך, משרד האוצר והמרכז לשלטון מקומי הוחלט על הקמת פעילות אלטרנטיבית לתלמידי התיכונים • קיש: "לא נאפשר להותיר את תלמידינו ללא מסגרת" • יו"ר מרכז השלטון המקומי: "הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך, הוא להיות בודד בבית מול מסכים"

תלמידי תיכון (אילוסטרציה, ארכיון). צילום: יוסי זליגר

משרד החינוך, משרד האוצר והמרכז השלטון המקומי סיכמו הערב (חמישי) על הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידי העל-יסודי, שייכנסו לתוקף כבר בתחילת השבוע הקרוב. זאת בעקבות השביתה המתמשכת במערכת החינוך.

רן ארז: התחלנו שביתה שלא נגמרת היום. יש לנו שביתה שנעמוד בה הרבה זמן. יש חנו קרן שביתה לשלם למורים

התוכנית תכלול מסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת עבור תלמידי התיכונים. היא תציע תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות. התקציב לתוכנית יחושב בהתאם לדיווח של הרשות המקומית לפי מספר התלמידים בבתי הספר השובתים.

שר החינוך, יואב קיש, הדגיש את חשיבות היוזמה: "יש למערכת החינוך מחויבות עמוקה ובלתי מתפרשת להבטחת היציבות ורציפות החינוכית של תלמידנו, בעיקר על רקע המלחמה הקשה שנכפתה עלינו. לא נאפשר להותיר את תלמידנו ללא מסגרת, לא נאפשר להרוס במחי יד שנים של עבודה קשה עם נוער בסיכון ולא נסכים שילדים המפונים מבתיהם ימצאו את עצמם תקועים בחדר בחוסר מעש".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגדיר את היוזמה כ"מבורכת" ואמר: "נעשה כל שביכולתנו להיות שם עבור תלמידי ישראל ועבור החינוך. אני מודה לשותפים על החשיבה מחוץ לקופסא ועל שיתוף הפעולה".

המשא ומתן יימשך. ארז, קיש וסמוטריץ', צילום: יונתן זיגלר, אורן בן חקון, קוקו

"מתוך דאגה לבני הנוער, הובלנו יוזמה משותפת לפיה הרשויות המקומיות יפעילו פעילויות חינוכיות בלתי פורמאליות בתיכונים במטרה להעניק מסגרת לבני הנוער שתחזק את החוסן שלהם, בטח בימים הלא פשוטים שהם עוברים", אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. "הפעילות תחל כבר בימים הקרובים כי הדבר האחרון שהנוער שלנו צריך הוא להיות בודד בבית מול המסכים".

במקביל להפעלת המסגרות החלופיות, ימשיך המשא ומתן בין הצדדים במטרה להגיע להסכם שכר עם המורים ולסיים את השביתה. קיש הדגיש: "לא הם אלו שצריכים לשלם את מחיר מאבקי האגו בין הצדדים למשא ומתן על הסכם השכר למורים. זו החובה שלנו כלפיהם ובה נעמוד!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר