סופית: שנת הלימודים לא תיפתח בתיכונים, חילופי האשמות בין הצדדים

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז הכריז סופית כי לא תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר • השר קיש: "הגעתי למסקנה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ וגם רן ארז רוצים את השביתה"

כיתה ריקה בישראל. צילום: דודו גרינשפן

נשארים בבית: יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז הכריז סמוך לחצות (בין שבת לראשון) כי לא תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר התיכונים מחר.

ההכרזה יצאה חרף המו"מ הלילי שמתקיים במשרד החינוך בירושלים בין הצוותים.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, צילום: אורן בן חקון

ארז תקף: "לשר החינוך כנראה לא אכפת להתעלל במורים ובתלמידים למען יחסי הציבור שלו. לנו אכפת מהם. אנו מודיעים, אין כל היתכנות לחתום על הסכם קיבוצי במהלך הלילה , גם אם יקרה הנס הבלתי אפשרי ודרישותינו ייענו. ללא הסכם מושלם וחתום לא יסתיים המאבק, לכן השביתה בעינה עומדת ותתקיים מחר כמתוכנן. אם למדינה לא אכפת להתעלל בתלמידים ובמורים לנו זה חשוב ואנו נמנע זאת".

שר החינוך, יואב קיש מסר: "לאחר ישיבת החרום והמו״מ הלילי שבו הנחתי מתווה פשרה נוסף, הגעתי למסקנה ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ וגם רן ארז רוצים את השביתה. צר לי שהם אינם מבינים את גודל השעה, מדינת ישראל נמצאת במלחמה והם בקרב אגו פוגעים בתלמידים ובמורים. שניהם נכשלו להתעלות לגודל השעה ואת המחיר משלמים כולנו. כולי תקווה שהם ישימו את האגו בצד ונגיע להסכמות מוקדם ככל שניתן".

שר החינוך יואב קיש, צילום: גדעון מרקוביץ'

מוקדם יותר, במסיבת עיתונאים שערך השר יואב קיש הוא האשים את המורים ששובתים ב"חוסר אחריות" בשל השביתה בתקופת המלחמה.

חיים ביבס, יו״ר מרכז השלטון המקומי: "לצערנו הפערים שנוצרו
בין הצדדים נותרו כשהיו ולא הושגה פריצת דרך במו״מ.
אנחנו, במרכז השלטון המקומי נמשיך לפעול על מנת לחתור להסכם שמצד אחד מיטיב עם המורים ומאידך ומחזיר את כל תלמידי ישראל כולם לספסל הלימודים כמה שיותר מהר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר