כשחצי מהמורים במילואים - תלמיד מונה לתפקיד סגן מנהל בית הספר

בישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות החליטה ההנהלה למנות את איתן ברגר, תלמיד כיתה י"ב, לסגנו של ראש הישיבה • הסגן הנבחר סיםר בשיחה עם "ישראל היום": "אני יודע לבצע את ההפרדה והאיזון וחושב שאנחנו פועלים יפה כדי לוודא שהתלמידים מקבלים את היחס הטוב ביותר"

שותפות. התלמיד איתן ברגר מונה לסגן מנהל הישיבה התיכונית. צילום: אריאל ברגר

שנת הלימודים תיפתח השנה לנוכח לא מעט אתגרים - מערכתיים ואישיים - לתלמידים, למורים ולמנהלים. בישיבת "אמי"ת עמיחי" ברחובות מצאו פתרון: בצעד ראשון מסוגו החליטה ההנהלה למנות את איתן ברגר, תלמיד כיתה י"ב, לתפקיד סגן ראש הישיבה, לצד ראש הישיבה הרב שמעון שושן. לדבריהם מדובר בצורך שעלה מהשטח בעקבות פרוץ המלחמה והתגייסותם של מורים רבים ואנשי הצוות החינוכי למילואים.

המהלך לא בוצע בחלל ריק. בשנים האחרונות התלמידים שותפים בהובלת תהליכים, ולכל בעל תפקיד בישיבה הוצמד צוות היוועצות קבוע שמורכב מתלמידים. כך שמינוי סגן ראש ישיבה מקרב התלמידים היה טבעי.  לדברי סגן המנהל הצעיר איתן ברגר, שבימים אלה גם עושה קורס פסיכומטרי: "סיימתי שנה מוצלחת כיו"ר מועצת התלמידים. ראש הישיבה ביקש ממני שאתפקד כסגן מנהל ביה"ס. התפקיד הוא לדאוג לתלמידים, להיות גורם פעיל בהנהלה ולדאוג לזכויות התלמידים. אני גורם מקשר בין ההנהלה לתלמידים, אני יודע לעשות את ההפרדה והאיזון - כשאני עם חברים שלי אנחנו מדברים כמו כל בני הנוער, וכשאני משתתף בישיבות הנהלה וצוות אני יודע לדבר על הדברים מנקודת המבט שלנו. זו היתה שנה מאוד מורכבת, אבל אני חושב שאנחנו פועלים יפה כדי לוודא שהתלמידים מקבלים את היחס הטוב ביותר".

לימודים בישיבה תיכונית (ארכיון), צילום: דוד ועקנין

בשנים האחרונות ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות היא מוסד עם 100% זכאות לבגרות. ראש הישיבה, הרב שמעון שושן, אמר: "מתוך הבנה שאדם צומח בעיקר במקום שבו הוא בוחר, אנחנו מעמיקים בשנים האחרונות את השותפות של הצוות והתלמידים, שבאה לידי ביטוי בגיבוש החזון, בתוכנית העבודה ובביצוע שלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר