"מרגיש כמו שליח ציבור" מנהל בית הספר שימשיך את דרכו של יוסי הרשקוביץ' ז"ל שנפל ברצועה

מנהל תיכון אורט "פלך" בנים בירושלים, רס"ם (במיל') יוסי הרשקוביץ' ז"ל נפל ברצועת עזה בחודש נובמבר • מחליפו, דורון לופז, מספר על החלל שהשאיר במוסד החינוכי, ועל היוזמות להנצחתו: "היה מרגש לראות את העוצמות של הצוות החינוכי שהגיעו לבית הספר למחרת הלוויה, והציעו יחד עם התלמידים יוזמות מדהימות"

דורון לופז ויוסי הרשקוביץ' ז"ל . צילום: נעמה מרינגברג

כחלק מההכנות הנרחבות לשנת הלימודים תשפ"ה שתיפתח בשבוע הקרוב, מספר מנהלים חדשים יחלו את תפקידם במספר בתי ספר. בין השאר יחל את תפקידו דורון לופז, מנהל חדש בבית הספר אורט "פלך" בנים, שיחליף את רס"ם (במיל') יוסי הרשקוביץ' ז"ל, שנפל בצפון רצועת עזה בחודש נובמבר. 

דורון, בן 47, שניהל בעבר את החטיבה העליונה של בית הספר. דורון, שייכנס לתפקיד הרשמי  החל מ-1 בספטמבר והוא בעל ניסיון חינוכי עשיר ונרחב, כאשר החליף את יוסי כמנהל החל מאוקטובר, עם גיוסו למילואים. 

יוסי הרשקוביץ' ז"ל בבית הספר שניהל בירושלים, צילום: ללא קרדיט

"יוסי הודיע לי שהוא מגויס למילואים, ולאחר מכן נכנסתי למלא את מקומו בבית הספר", מספר דורון. "לאחר חודש של לחימה קיבלנו את ההודעה שיוסי נפל בעזה. זה היה מהלך כואב ומורכב לבשר למורים, לתלמידים ולכל הקהילה על נפילתו. מנגד, היה מרגש לראות את העוצמות של הצוות החינוכי שהגיעו לבית הספר למחרת הלוויה, והציעו יחד עם התלמידים יוזמות מדהימות, להנציח את זכרו. אם זה כתיבת ספר תורה לזכרו, להדפיס משפטים שלו על חולצות ולחלק, ועוד יוזמות שימשיכו את המורשת שלו. זו באמת זכות להיות חלק מקהילה כזו עם כל כך הרבה עוצמות".

דורון מוסיף: ״אני חלק מקהילה ולצדי צוות מנהלים בחטיבת ביניים, מנהל חטיבה עליונה, שכל אחד מהם לקח על עצמו חלק בניהול. ליוסי הייתה גישה לקחת סמכות ולחלק אותה, ולבית הספר יש המון מובילים. אני מאמין בדרך הזו. יש בבית הספר אנשי חינוך מובילים ואחראיים. תפקידי הוא לנהל בשיתוף פעולה מתוך חברות ובחשיבה משותפת".

רס"מ יוסי הרשקוביץ ז"ל, צילום: אורן בן-חקון

דורון מספר על המטרות המרכזיות לשנה הבאה במסגרת התפקיד החדש ועל הרצון להשתפר כל הזמן: ״אני נכנס לתפקיד הרשמי בעוד פחות מחודש, ואני מרגיש 'שליח ציבור'. יש פה קהילה שלמה שנבחרתי להוביל אותה, אבל לא לבד. יש כאן הנהלה ומורים ולכל אחד התרומה שלו, האחריות היא משותפת ויש לנו חזון ותכניות חדשות שבנינו הקיץ במגוון תחומים, ביניהם: תפילה, רגש, פעילויות חברתיות. אנחנו מתרגשים ומחכים לתחילת השנה על מנת ליישם את כל אלה. אני מאמין בצוות ובתלמידים, לוקח בחשבון שאנו יכולים לעשות שגיאות, אבל יודע שנעשה הכל כדי לתקן ולשפר כל הזמן. אנחנו לא שוקעים באבל", מסכם דורון. "בית ספר זה מקום חי, תוסס ואופטימי. אנחנו זוכרים ומתכננים לעשות טקס אזכרה מכובד במלאת שנה לנופלו, ומכירים בחשיבות של בית הספר כמוסד חינוכי פורח ומבוקש, והרצון לשמור אותו כזה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: ״לרגל שנת הלימודים תשפ"ה, אני מאחל המון בהצלחה לדורון לופז, המנהל החדש של אורט 'פלך' בנים. אנו בטוחים שימשיך את דרכו של יוסי הרשקוביץ' ז"ל, גיבור ישראל שנפל במערכה להגנה על המולדת, בדרך הטובה ביותר. בטוחני שבית הספר ימשיך לפרוח ולהתקדם תחת הניהול המסור של דורון שמגיע לתפקיד עם רקע ורזומה עשיר, לצד צוות חינוכי משכמו ומעלה. נמשיך לקדם, לפתח, ולהשקיע בחינוך הירושלמי. שתהיה שנת לימודים פורייה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר