המו"מ בין ארגון המורים לאוצר יתחדש היום: צווי מניעה למורים בתיכונים? "כל האופציות על השולחן"

יו"ר ארגון המורים רן ארז מתבצר בעמדתו שלא לפתוח את שנת הלימודים בטענה כי ההצעות שקיבל בנוגע לשכר המורים ולתנאיהם פוגע בתלמידים ובמערכת החינוך • המו"מ משותף לא רק למשרד האוצר ולארגון המורים • יש בו שלושה שחקנים חשובים נוספים: משרד החינוך, שר החינוך יואב קיש ומרכז השלטון המקומי • אם יגיעו למבוי סתום, ייתכן כי אחד הצדדים יפנה אל בית הדין לעבודה כדי להוציא צווי מניעה למורים ולכפות עליהם לפתוח את שנת הלימודים

"מובילים שינוי": "לא מאבק על שכר" (אילוסטרציה). צילום: אורן בן חקון

המו"מ בין כל הצדדים צפוי להימשך היום (שלישי) כדי לפתוח את שנת הלימודים בתיכונים כסדרה. יו"ר ארגון המורים רן ארז מתבצר בעמדתו שלא לפתוח את שנת הלימודים בטענה כי ההצעות שקיבל בנוגע לשכר המורים ולתנאיהם פוגע בתלמידים ובמערכת החינוך. מבחינת ארז, מחר הוא המועד האחרון להכרזה על שביתה, אם לא ייחתם הסכם שכר עם המורים.

רן ארז נפסיק החל מהיום כל קשר ומגע עם משרד החינוך (02.05.24) // משה בן שמחון

ארז אינו מעוניין לשוב לסערה שהתחוללה אשתקד, אז סוכמו התנאים להעלאות בשכר אך ההסכם לא נחתם בפועל. אם תוכרז שביתה - יישארו בבית כ־514 אלף תלמידי תיכונים (י'-י"ב), חלקם תלמידים מפונים שלא לומדים בבתי הספר המקוריים שלהם, שעברו תופת באזור הדרום, ותלמידים לא מפונים החיים יום־יום בצל תקיפות חיזבאללה.

המו"מ משותף לא רק למשרד האוצר ולארגון המורים. יש בו שלושה שחקנים חשובים נוספים: משרד החינוך, שר החינוך יואב קיש ומרכז השלטון המקומי. זאת מאחר שהרשויות המקומיות הן אלו שמעסיקות את המורים בתיכונים. אם המו"מ יגיע למבוי סתום ייתכן כי אחד הצדדים יפנה אל בית הדין לעבודה כדי להוציא צווי מניעה למורים ולכפות עליהם לפתוח את שנת הלימודים. במרכז השלטון המקומי ציינו אתמול: "אנו עושים את כל המאמצים כדי להגיע לפתרון לפני פתיחת שנת הלימודים. עם זאת, כל האופציות פתוחות". גם במשרד האוצר ציינו שינקטו בכל האמצעים הנדרשים.

מתבצר בעמדותיו. ארז, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

חשוב להדגיש כי בנוגע ללימודים בגני הילדים (6-3), בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים - אין חשש משביתה היות שנחתם הסכם בין המדינה להסתדרות המורים.

"זכותכם לא לשבות"

לצד המאבק לשיפור תנאי המורים יש גם קולות המתנגדים לשביתה. בארגון המורים "מובילים שינוי" יצאו בקמפיין שקורא למורים לשמור על זכותם לא לשבות, ואף צירפו קישור לאתר שמאפשר למורים להצהיר בפני מנהלים ומעסיקים על רצונם להמשיך לעבוד.

הקמת כיתות לימוד חדשות למפונים בצפון, צילום: אייל מרגולין/ג'יני

לטענתם, "זו לא העת - אחרי שנות קורונה ובשנת מלחמה, וזו לא הדרך - רן ארז חזר בו מהסכמות ומנסה לעשות הכל על מנת לשמור על כוחו. זו לא שביתה על משכורות או על חינוך, אלו כבר סוכמו. זו שביתה שכל מהותה היא למעשה שימור כוחו של ארגון המורים, ומי שנדרש לשלם את המחיר זה שוב ציבור המורים והתלמידים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר