בעוד שבוע: ועידת החינוך של "ישראל היום" יוצאת לדרך

בכירי מערכת החינוך יתכנסו לדון באתגרי השנה החדשה בוועידה שתתקיים ב־14 באוגוסט • בין המשתתפים: השר יואב קיש, נפתלי בנט ויו"ר ארגון המורים • השנה יותר מתמיד, בצל המלחמה הרב־זירתית, הוועדה תעסוק באתגרים חסרי התקדים של מערכת החינוך

פעילות חינוכית למפונים. צילום: עוז שכטר

בחודש הבא תיפתח שנת הלימודים תשפ"ה, ומערכת החינוך הישראלית מתמודדת עם אתגרים חסרי תקדים. לאור זאת, ב־14 באוגוסט יקיים "ישראל היום" את ועידת החינוך השנתית בכפר הנוער עתיד רזיאל בהרצליה.

הוועידה תעסוק בהשלכות המלחמה על מערכת החינוך ובהיערכות לשנת הלימודים במציאות המשתנה.

שנת הלימודים שתגיע היא "צלצול לשינוי" עבור כולנו, והוועידה מהווה הזדמנות לשמוע את הקולות מהשטח, את אנשי החינוך שמגיעים מצפון ומדרום, את אנשי משרד החינוך ואת התלמידים שיספרו ממקור ראשון על השנה שחלפה.

רה"מ לשעבר נפתלי בנט, ישתתף בוועידה, צילום: ללא

בין המשתתפים בוועידה: שר החינוך יואב קיש, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויו"ר ארגון המורים רן ארז. הוועידה תועבר בשידור חי באתר ובאפליקציית "ישראל היום".

טיפוח דור העתיד

לצד האתגרים, הוועידה תעסוק גם בהצלחות של מערכת החינוך. התלמידים הישראלים קוטפים הישגים באולימפיאדות בינלאומיות במדעים. השאיפה למצוינות היא חלק בלתי נפרד מהישראליות.

במושב "מובילי המחר" ידונו המשתתפים בדרכים להכשרת דור המדענים הבא של ישראל, בטיפוח המצוינות ובאופן שבו ניתן להצמיח את הקטר שיוביל את המשק, החברה, המדע והכלכלה הישראלית.

מנהלת "אסכולה", ד"ר שירה הירש, תשתתף בוועידה, צילום: ללא

יוסי ממו, מנכ"ל רשת החינוך "עתיד", שמארחת את הוועידה, משתף: "חינוך הוא לא רק ללמד ולהעביר ידע, אלא גם להקשיב, לתמוך ולבנות יחד חוסן חינוכי.

"אנו מחויבים להבטיח שכל תלמיד ותלמידה, כל מורה ומנהל, ימצאו את התמיכה הנדרשת כדי להצליח בתוך הקהילה".

מנהלת "אסכולה", ד"ר שירה הירש, ישתתף בוועידה, צילום: רותם גולן

לשקם את הנפש

אחד הנושאים המרכזיים שיידונו בוועידה הוא ההשפעה הרגשית והנפשית של המלחמה על התלמידים. פרופ' מירב חן, פסיכולוגית קלינית ודיקנית הפקולטה למדעי החברה והרוח במכללה האקדמית תל־חי, מסבירה: "מאז אירועי 7 באוקטובר נמצאים אזרחי ישראל במלחמה הגובה מכולנו מחיר נפשי יקר. הטבח, השכול, החטופים, האיום הביטחוני, העקירה מבית וחוסר הוודאות המתמשך מהווים עבור כולנו שגרת חיים מאתגרת ולעיתים מאוד קשה, ובעיקר לילדים ובני הנוער. אוכלוסייה ייחודית זו, הנמצאת בשלבי ההתפתחות שלה, רגישה הרבה יותר להשפעות חיצוניות בכלל, ולאלו של המלחמה בפרט".

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, ישתתף בוועידה, צילום: מועצה אזורית אשכול

במושב "ברגשות מעורבים" ידונו המומחים במענים הרגשיים ובדרכי הטיפול במערכת החינוך. השאלה המרכזית תהיה כיצד משקמים את הנפש של תלמידים שנחשפו לזוועות, איבדו קרובי משפחה, או התמודדו עם היעדרות הורים בשל שירות מילואים ממושך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר