בגלל ריבוי תביעות ייצוגיות: רשם העמותות מסרב לתת אישור ניהול תקין לרשת החינוך החרדי העצמאי

הרשם הביע חשש שנטל התשלומים, בסך מאות מיליוני שקלים, ייפול על הרשת ולא על המדינה • דורש מהחינוך העצמאי לספק הוכחות ליכולת לקבל אישור ניהול תקין • "אין באפשרותנו לקבל תמונה מלאה ומדויקת בנוגע למצבה הכספי של העמותה"

תלמידים בבית ספר חרדי (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: אורן בן חקון

החינוך החרדי עובר טלטלה בשנה האחרונה, בעיקר בגלל קשיים כלכליים כבדים שמאיימים על עתידו. אם לא היה די בכך שרשת החינוך הממלכתי-חרדי, המתחרה עם רשתות החינוך החרדיות, סוחפת אליה מוסדות רבים, הרי שכעת צרות נוספות מאיימות על הרשת המזוהה עם מפלגת יהדות התורה: רשם העמותות מסרב לתת אישור ניהול תקין לחינוך העצמאי, זאת על רקע גל התביעות הייצוגיות נגד הרשת (כיום יש תשע תביעות כאלו שתלויות נגד החינוך העצמאי).

כיתה בבית"ר עילית (למצולמים אין קשר לכתבות), צילום: ארכיון: נתי שוחט/פלאש90

הרשם הביע חשש שנטל התשלומים ייפול על הרשת ולא על המדינה - ולכן דורש מהחינוך העצמאי לספק הוכחות ליכולת לקבל אישור ניהול תקין.

"מהדוחות הכספיים ומסקירת התביעות של בא כוח העמותה עולה, כי כנגד העמותה הוגשו ייצוגיות המצטברות למאות מיליוני שקלים. בנוגע לרוב המוחלט של הסכומים הנתבעים, לא ניתן להעריך במדויק את סיכויי הזכייה", כתב רו"ח אילן דן מרשות התאגידים.

"במצב דברים זה, אין באפשרותנו לקבל תמונה מלאה ומדויקת בנוגע למצבה הכספי של העמותה", הוא הוסיף.

רשמת העמותות החלה לנקוט בצעדים בעקבות עתירתו של איש העסקים ישראל קרויזר נגדה, נגד משרד האוצר, ונגד הרשת — בטענה שיש להכריז על העמותה כחדלת פירעון ולהפסיק לתקצב אותה בהיעדר אישור ניהול תקין.
העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רן שפרינצק, אלמוג גיל־אור וליאל שני ממשרד ארדינסט, בן נתן טולידאנו

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר