נחשפים שמות המוסדות החסידיים המצטרפים לחינוך הממלכתי-חרדי

מוסדות של קרלין, צאנז, בעלז וויז'ניץ בין אלו שיעברו ללימודי ליבה ופיקוח מלא • צפויים להתחיל כבר בשנת הלימודים הקרובה

אילוסטרציות חרדים ישיבות תלמידי ישיבה . צילום: אורן בן חקון

בהמשך לפרסום הראשוני בשבוע שעבר על מעבר מוסדות חסידיים רבים לזרם הממלכתי-חרדי (ממ"ח), ניתן כעת לחשוף את שמות המוסדות החסידיים המצטרפים למהלך המשמעותי הזה.

גפני נגד שר החינוך בגין הסדרת מערכת החינוך החרדי // ארכיון | ערוץ הכנסת

על פי המידע שהתקבל, המוסדות החסידיים הבאים קיבלו סמל מוסד ויעברו לזרם הממ"ח: מוסדות קרלין, מוסדות צאנז, מוסדות בייאלה, מוסדות בעלז, מוסדות ויז'ניץ, מוסדות בייאן, ומוסדות כלל חסידי.

מוסדות חסידיים אלו, שהיו עד כה מוסדות פטור ללא לימודי ליבה ופיקוח, צפויים להתחיל ללמוד במסגרת הממלכתית-חרדית כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

בנוסף למוסדות החסידיים אלו ולמעבר של מוסדות מרשת 'בני יוסף' של ש"ס, צפויים לקום חמישה בתי ספר ממלכתיים-חרדים חדשים בשנה הקרובה.

סיעת ש"ס עם יהודה אבידן מנכל משרד הדתות, צילום: אורן בן חקון

גורם בכיר במשרד החינוך מסר כי המשרד מוצף בפניות של מנהלים מרשתות החינוך של ש"ס ויהדות התורה המבקשים להצטרף לזרם הממלכתי-חרדי. "לפחות 25 פניות. הציבור החרדי למד לדרוש מה שמגיע לו, לשאול שאלות, ובעיקר הוא רואה שהשד אינו נורא כל כך," הוא אומר.

מאגודת ידידי הממ"ח נמסר בתגובה: "אנו מברכים על הצטרפות המוסדות החסידיים החדשים, שמחים על פריצת הדרך שאנו מובילים מזה עשור, הכוללת נתינת ארגז כלים עשיר וחינוכי לתלמיד החרדי, ומברכים את אלפי התלמידים החדשים".

מהלך זה צפוי להגדיל באופן משמעותי את חלקו של החינוך הממלכתי-חרדי, שעומד כיום על כ-5% בלבד מכלל מוסדות החינוך החרדיים, ומסמן המשך מגמה של שינוי בגישה של חלקים נרחבים בציבור החרדי, ובפרט בקרב הציבור החסידי, כלפי לימודי חול ופיקוח ממשלתי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר