עכשיו הוא גם דוקטור: "כוכב המלחמה" שיקבל תואר לשם כבוד

יוסף חדאד, מהדמויות הבולטות בהסברה הישראלית מאז אירועי 7 באוקטובר ייקבל תואר לשם כבוד מאוניברסיטת אריאל: "התואר שיוענק לו ישקף את ההוקרה של האקדמיה והציבור לפועלו החשוב והמתמשך" • תואר יוענק גם לארגון זק"א בשל "מסירות הנפש של מתנדביו ופעיליו"

"גאה להיות ערבי וישראלי": יוסף חדאד, נייט בוזוליק ואלה קינן הדליקו משואה// קרדיט: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

תכף תצטרכו לשנות לו את הטייטל: אוניברסיטת אריאל הודיעה היום (שלישי) כי תעניק תואר דוקטור לשם כבוד בפילוסופיה ליוסף חדאד. 

יוסף חדאד, נגלה אל הציבור הישראלי לאחר המאורעות הקשים של שבעה באוקטובר, מאז הוא מבצע הסברה, בין היתר בשפה הערבית. הוא הדליק משואה, מככב בפרסומות וכעת האוניברסיטה החליטה לגמול לו, כך שיקבל את התואר המכובד. 

יוסף חדאד, צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני

בהחלטה נכתב כי "יוסף חדאד נבחר לקבל את התואר על פעילותו הבלתי מתפשרת למען החברה הישראלית. חדאד מקדיש את חייו למערך ההסברה, המאבק באנטישמיות וקירוב הלבבות בין כל חלקי האוכלוסייה. חדאד מהווה דוגמה ומופת לאדם המציג את פניה היפות של ישראל בעולם כולו. קולו האותנטי והמשמעותי מביא נקודת מבט ייחודית ומעמיקה על המציאות המורכבת, תוך תרומה אדירה לחיבור בין החברה הערבית והחברה הישראלית".

אוניברסיטת אריאל, צילום: יהושע יוסף

הטקס ייערך ב-26 ביוני 2024 בקמפוס האוניברסיטה במעמד בכירי האוניברסיטה ונציגי ציבור נוספים. חדאד יקבל את התואר מנשיא האוניברסיטה, פרופ' אהוד גרוסמן והרקטור פרופ' אלברט פנחסוב. נשיא האוניברסיטה ויו"ר ועדת הבחירה, פרופ' אהוד גרוסמן אמר כי: "אוניברסיטת אריאל רואה ביוסף חדאד נציג מובהק של הרוח האנושית במיטבה, רוח של חתירה בלתי נלאית לצדק ולהרמוניה חברתית. התואר שיוענק לו ישקף את ההוקרה וההערכה של האקדמיה והציבור לפועלו החשוב והמתמשך".

חדאד הוא לא היחיד שיעמוד על הבמה, באוניברסיטת אריאל יעניקו תואר ד"ר לשם כבוד גם לארגון זק"א על פעילות חסד של אמת. ארגון זק"א נבחר לקבל את התואר על מסירות הנפש של מתנדביו ופעיליו, העושים עבודת קודש מזה יותר מ-25 שנה. הם מגיעים לכל אירוע חירום ולכל זירת אסון, ופועלים ללא לאות לאיתור, חילוץ והצלת חיים, כמו גם לזיהוי וליקוט שרידי אנוש והבאתם לקבורה בכבוד.

אנשי זק״א בעבודתם בקיבוץ בעוטף עזה, צילום: דוברות זק״א

פעילות זק"א באה לידי ביטוי ביתר שאת בארועי השביעי באוקטובר. בהחלטה נכתב כי "אנשי זק"א מבצעים את המשימות הקשות והמורכבות ביותר ברגישות אין קץ ובאחריות עצומה. הם עושים זאת בענווה ובמסירות, תוך חשיפה לזוועות, והכל למען שמירה על כבוד האדם באשר הוא ולמען הקהילה והמדינה כולה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר