לא לומדים: משרד החינוך טעה גם בבחינת הבגרות במדעי המחשב; "הכשילו אותנו"

לאחר השגיאה שנפלה בבגרות במתמטיקה, מסתבר שגם בבחינת הבגרות במדעי המחשב שקדמה לה נפלה טעות שהקשתה על התלמידים • בתי הספר קיבלו דף מתוקן – אך חלק מהתלמידים טוענים כי המידע לא הגיע בזמן, מה שגרם להם לנזק אדיר בבחינה שאין בה מועד ב' • התלמידים פתחו בעצומה נגד משרד החינוך, שאמר בתגובה: "אין שחר לטענות. המשרד ידע על הטעות כשבועיים לפני בחינת הבגרות"

בחינת הבגרות (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

הפדיחה השנייה של משרד החינוך – טעות גם בבחינת הבגרות במדעי המחשב. משרד החינוך הדפיס את בחינת הבגרות במדעי המחשב ורק לאחר מכן גילה שיש טעות באחת השאלות. בתי הספר קיבלו דף מתוקן – אך חלק מהתלמידים טוענים כי המידע לא הגיע בזמן מה שגרם להם לנזק אדיר בבחינה שאין בה מועד ב'.

זה סיפור מקומם על התנהלות משרד החינוך שנוגע לבחינת הבגרות במדעי המחשב שהתקיימה לפני פחות משבועיים. שבועיים לפני מועד הבחינה גילו במשרד החינוך כי באחת השאלות יש טעות. אלא שבשל היקפה לא הייתה למשרד אפשרות להדפיס את כל הבחינה מחדש ולכן לטענת משרד החינוך הודפס דף עם תיקון לשאלה. נזכיר כי גם בבחינת הבגרות במתמטיקה התגלתה שאלה שבה נפלה טעות, זה קרה באמצע הבחינה ובמשרד החינוך נאלץ להוציא הודעה.

למרות שבמשרד חינוך טוענים כי צירפו דף עם השאלה החדשה, תלמידים טוענים כי לא קיבלו את הדף, לא ידעו על הטעות בשאלה ואיבדו זמן יקר בבחינה שאין לה מועד ב'. פרט לכך גם תלמידים וגם מורים וותיקים טענו כי מבחן הבגרות השנה במדעי המחשב היה קשה במיוחד.

"טעות שעלתה בציון"

שגיא, אחד התלמידים שנבחן בבגרות סיפר: "זו טעות קריטית, היו כאלו שקיבלו דף מתוקן של השאלה לפני שהבחינה החלה אך היו גם כאלה שקיבלו אותו בסוף הבחינה. הטעות הזאת עלתה בציון של תלמידים ואף הרס להם את הבגרות בגלל שלא היו מודעים לטעות ולא יכלו לפתור את השאלה. למרות זאת משרד החינוך לא התחשב בנו".

בחינת בגרות (אילוסטרציה). התלמידים פתחו בעצומה נגד משרד החינוך, צילום: יהושע יוסף

הוא התייחס גם לטעות בבחינה במתמטיקה: "זו בעיה מתמשכת, גם בבגרות במתמטיקה הייתה טעות בשאלה 5 שגרמה לנפילה בציון של הרבה מהתלמידים. הבעיה פה חוזרת על עצמה, משרד החינוך יוצר את הבגרויות הללו הרבה מאוד זמן מראש, חבל שהוא לא עובר על הבגרות עצמה ורק ברגע הבחינה שם לב לטעויות".

התלמידים אף פתחו עצומה נגד משרד החינוך, תלמידה אחרת, אוריה סיפרה: "התיקון שמשרד החינוך טען שהביא בתחילת הבחינה הגיע רק לקראת סופה. משך הבחינה הוא 3 וחצי שעות אך תיקון השאלה הגיע אליי ואל חברותיי למגמה רק לאחר שעתיים. אנחנו למדנו והשקענו אבל התחושה היא שהכשילו אותנו, השנה היה המועד האחרון של השאלון שלנו - וזה אומר שאין באפשרותנו לגשת לשפר ציון, לכל תלמידי מדעי המחשב מגיע לקבל מועד ב' של הבחינה כי עבדנו קשה לקראתה ולכן המאבק שלנו".

יואב קיש, שר החינוך, צילום: גדעון מרקוביץ'

ממשרד החינוך נמסר: "אין שחר לטענות. המשרד ידע על הטעות כשבועיים לפני בחינת הבגרות ודאג לעשות הכל כדי ליידע את כל הנוגעים בדבר לרבות פרסום באתר, הודעות למורים, הודעה לבתי הספר ולרכזי הבגרויות ובלבד שהתלמידים לא ייפגעו. כמו כן, חולק לכלל התלמידים דף מתוקן לפני תחילת הבחינה. באשר לתלונות על קושי בבחינה, הנושא ייבדק. ככל שיימצא שאכן היה קושי, המשרד יתן את המענה הנדרש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר