"הממשלה עסוקה בשרידות פוליטית": מנהל התיכון היוקרתי במכתב לתלמידים והורים שמעורר סערה

המכתב של ישראל וילוז'ני, מנהל בית הספר 'אהל שם' ברמת גן, נשלח במטרה לציין חצי שנה לאירועי השבת השחורה • אלא שלצד מילות העידוד, הוכנסה בו ביקורת רבה כלפי הממשלה • בין היתר, נכתב: "הקואליציה מעבירה תקציב עם כספים קואליציוניים בסכומים שלא נראו בעבר, גיוס החרדים מתמסמס גם בשעה בה זקוקים לכך מאד" • מהעירייה נמסר: "הוא יזומן לבירור, אינו משקף את המדיניות שלנו"

תיכון "אהל שם" ברמת גן. (ארכיון). צילום: גדעון מרקוביץ'

המכתב הפוליטי של מנהל בית הספר היוקרתי: ישראל וילוז'ני מנהל בית הספר 'אהל שם' ברמת גן שלח הבוקר (ראשון) מכתב ל-1,400 התלמידים, הורי ומורי בית הספר, שנוגע בציון חצי שנה לאירועי השבת השחורה. אלא ששם, לצד מילות העידוד, הוא הפך את המכתב למכתב פוליטי וביקורתי כלפי הממשלה.

מהומה בבית ספר עירוני י"ד בתל אביב: תלמידים הפגינו נגד המנהלת שפרסמה פוסט תמיכה בעזתים (ארכיון)

בין היתר, כתב: "נראה שלא למדנו דבר מהשנה שקדמה להתקפת החמאס. הממשלה עסוקה בשרידות פוליטית על חשבון הצרכים החברתיים הכלליים. הקואליציה (בהתנגדות טקסית של חברי "המחנה הממלכתי") מעבירה תקציב מדינה עם כספים קואליציוניים בסכומים שלא נראו בעבר, וחברת דירוג אשראי מחליטה על הורדת דירוג האשראי של ישראל. גיוס החרדים מתמסמס גם בשעה בה זקוקים לכך מאד, והתקפות הפוליטיקאים על מפקדי צבא בכירים (שאין חולק על כשלונם בשבעה באוקטובר), גם כניסיון להסיט מעצמם את האחריות המתבקשת, לא חדלות".

עוד כתב המנהל, דברים שעלולים לעורר בהלה אצל לא מעט תלמידים שממילא מתמודדים עם מצבים לא פשוטים: "היום אנחנו מציינים חצי שנה לשבת השחורה שהחלה את מלחמת " חרבות ברזל", שסופה אינו נראה באופק. החזית הדרומית והחזית הצפונית בוערות – לקראת אפשרות של התלקחות חמורה יותר בצפון, כמו גם מהמזרח. ישנם אירועי טרור ונסיונות טרור רבים שמקורם ביהודה ושומרון, וצה"ל נלחם במספר חזיתות רחוקות יותר, שלכולן מקור משותף - איראן".

"אני לא מצליח להבין את המנהל הזה". בית הספר אוהל שם ברמת גן (ארכיון), צילום: השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו: "וכאילו לא די בזה, כשכבר ניהלנו סוג של שיגרת חירום, ארגון המורים הודיע על עצירת הפעילות החברתית – ערכית המתקיימת לאחר שעות הלימודים, ואסר על מסירת ציונים על אירועי הערכה".

תגובת עיריית רמת גן: "המכתב המדובר נכתב על דעתו של מנהל התיכון בלבד, ואינו משקף את מדיניות העירייה. בימים מורכבים אלה מצופה מאנשי החינוך לנהוג באופן אותנטי ורלוונטי למציאות המתקיימת, אך בד בבד להתבטא ולהתנסח באופן ממלכתי ומאחד. מנהל התיכון יזומן לבירור בעקבות המכתב, ובמקביל יתבצע רענון נהלים לכלל המנהיגות החינוכית בעיר".

גורם בעיריית רמת גן אמר בשיחה עם "ישראל היום": "מישהו התבלבל פה, לא ברור מה המכתב הפוליטי הזה אמור להביע ולמה הוא נשלח לתלמידים, אני לא מצליח להבין את המנהל הזה". המנהל גם מתייחס במכתבו לעיצומים של ארגון המורים בראשות רן ארז, כבר תקופה שהארגון לא מוסר ציונים ומונע יציאה של טיולים שנתיים ופעילויות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר