לאור החשש מפיגועי טרור: הורים יוכלו לתגבר מוסדות חינוך עם נשק אישי

בעקבות החשש מפיגועים - משרד החינוך הוציא מסמך לתגבור האבטחה במוסדות חינוך על ידי מתנדבים עם רישיון לנשק אזרחי • במשרד קבעו דרישות לפיהן המתנדבים יוצבו רק מחוץ למוסדות החינוכיים והאחריות לביצוע ושיבוץ ההורים לאבטחה היא של אגף הביטחון ומשטרת ישראל

בית הספר לאמנויות בתל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ

הטבח ביישובי הדרום ומבצע חרבות ברזל פגעו בתחושת הביטחון של האוכלוסייה בכלל ושל ההורים והתלמידים. במשרד החינוך קיבלו בימים האחרונים פניות מרשויות מקומיות שכוונתן לתגבר את האבטחה במוסדות חינוך, באמצעות הצבת מתנדבים או הורים חמושים עם רישיון לנשק אזרחי.

12 עצורים בהפגנות באום אל-פחם נגד ישראל // דוברות המשטרה

מדובר בנושא מורכב, שכן כניסת מבוגרים אל מוסדות חינוך, בטח עם נשק, היא לא עניין של מה בכך. במשרד החינוך ציינו כי הם יחד עם משטרת ישראל אינם מתנגדים למהלך, אך קבעו מספר דרישות.

קודם כל הם קבעו כי המתנדבים וההורים הם אינם חלק ממערך האבטחה הפורמלי של המוסד החינוכי, כפי שנקבע בהחלטת הממשלה ובחוזרי המנכ"ל של משרד החינוך. עוד הם קבעו כי המתנדבים המתגברים יוצבו אך ורק מחוץ למוסד החינוכי במהלך כל שעות הלימודים.

בנוסף, האחריות לביצוע המשימה בשיבוץ הורים מתנדבים לאבטחת מוסדות האבטחה ברשות, הינה של אגף הביטחון ברשות וישנה חובה לבצע תיאום מוקדם ועדכון התחנה המשטרתית הגאוגרפית של האזור בו נמצא המוסד החינוכי. כמו כן, יש לעשות היכרות פיזית של המתנדב עם המאבטח המוסד החינוכי.

צילום מתוך מצלמת אבטחה שהופץ ונשלח למשטרה, צילום: על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ביום ראשון עתידה להתחיל חזרה לשגרת חירום, אז תלמידים באזורים שהם לא צפון או דרום הארץ אמורים לחזור ללמידה פיזית על פי הנחיות ההתגוננות – מרחב מוגן תקני והגעה אליו בזמן. הורים רבים חוששים לשלוח את הילדים וגם תלמידים חוששים להגיע אל מוסדות החינוך.

נזכיר כי רק בימים האחרונים נוצרה בהלה במקומות שונים בארץ, אזרחים דיווחו אנשים חשודים נוהגים לעבור ולצלם בניינים. אלא שבמשטרה דחו את הטענות והתלונות וטענו כי חלק מהתמונות בהם נראה אדם מתעד הן תמונות ישנו ובחלק מדובר בשמאי מקרקעין.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר