האם טוענת: המורה מעודדת חרם על בני

משרד החינוך בודק טענה לפיה מורה מהמרכז ביקשה מכל תלמידי הכיתה לכתוב דברים רעים שהתלמיד עשה להם • על פי החשד, כתבה המורה בקבוצת ווטסאפ של הכיתה: "כולכם, למעט מישהו, הייתם נהדרים"

תלמיד בי"ס // אילוסטרציה. צילום: עמי שומן

האם טוענת: המורה מעודדת חרם על בני. משרד החינוך בודק מקרה לפיו מורה מהמרכז ביקשה מכל תלמידי הכיתה לכתוב דברים רעים שהתלמיד עשה להם, בנוסף כתבה בקבוצת ווטסאפ "כולכם למעט מישהו הייתם נהדרים ועבדתם אני גאה".
חרם של כיתה שלמה על תלמיד יכול להרוס חיים, ומי שאמורים לטפל בו הם עובדי ההוראה, המורים. אלא שהודעה של מחנכת כיתה ו' במרכז הארץ בקבוצת הווטסאפ הכיתתית מעלה שדווקא היא פועלת נגד התלמיד.

אימו של אורי (שם בדוי) תלמיד בכיתה ו' לא האמינה כיצד מתנהגת מחנכת הכיתה שלו, לטענתה היא שלחה נגדו הודעות בקבוצה הכיתתית ואף ביקשה מתלמידי הכיתה לכתוב על פתק דברים רעים שעשה להם.

האם טוענת: המורה מעודדת חרם על בני,

לדברי האם הכל קרה בימים האחרונים: "המחנכת שלחה הודעה בקבוצת הוואטסאפ של התלמידים ובה כתבה: "קיבלתי דיווח שהיום כולכם למעט מישהו הייתם נהדרים ועבדתם, אני גאה בכם ולכן מחר הפתעה". לא ידעתי למי ההודעה מופנית אבל היא צרמה לי. התקשרתי להעיר את תשומת ליבה של המחנכת שההודעה מעליבה. אז גיליתי שהו מופנית לילד שלי".

תלמיד בי"ס // אילוסטרציה, צילום: Getty Images/iStockphoto

האם טוענת כי משלב זה המחנכת אמרה דברים קשים על התלמיד אורי, תלמיד שאומנם ממודד עם בעיות קשב וריכוז אך לא אלים כלפי חבריו או הצוות. " היא אמרה לי שהמנהלת תצטרך לבחור בינה לבין הבן שלי, דברים מאוד פוגעניים שלא מצופית מאשת חינוך כלפיי אף ילד מורכב ככל שיהיה".

אלא ששם לא נגמרה הסאגה, לדברי האם כמה ימים אחרי המחנכת עשתה מעשה חמור נוסף: "בזמן שהילד יצא מהכיתה היא העבירה פתקים וביקשה מיתר התלמידים שיכתבו את כל הדברים הרעים שיש להם להגיד על הילד שלי. טענה שהם לא אשמים אלא הוא אשם והיא תעזור להם. הדברים הגיעו אלי מהורים לתלמידים שהם חברים שלו וסירבו לשתף פעולה".

לטענת האם היא בדקה את העניין וגם גורמים בהנהלת בית הספר בדקו את המקרה, שלטענתה התגלה כנכון. "אני פשוט מזועזעת שדברים כאלה קורים" אומרת האם "ההתנהגות שלה מביישת את התואר "מחנכת" ואין היא ראויה להיקרא כך. היא הלבינה את פניו של הילד שלי ואף עודדה אקט של חרם נגדו".

מהעירייה נמסר: "מדובר באירוע חריג, אנו בקשר עם הפיקוח במשרד החינוך המטפל באירוע ומבצע ברור מעמיק".

ממחוז מרכז שבמשרד החינוך נמסר: מרגע קבלת הדיווח על פרטי המקרה, מתקיים בירור מעמיק של הטענות, ע"י הנהלת בית הספר וגורמי הפיקוח. המשרד יפעל בהתאם לממצאי הבדיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר