תלמידי תיכון. חוזים לשגרת לימודים

סוף לעיצומים: הושג הסכם בין ארגון המורים ומשרד האוצר

המורים בחטיבות העליונות יקבלו מקדמה בסכום של 1,500 עד 2,400 שקלים במשכורת ספטמבר • החופשות אצל תלמידי התיכון והיסודי יאוחדו • שר החינוך קיש: "משרד החינוך בהובלתי ימשיך לחזק את מעמד המורה ולשפר את תנאי העסקת המורים בישראל"

אחרי העיצומים של הימים האחרונים במערכת החינוך, הושג הסכם ביניים בין ארגון המורים למשרד החינוך והאוצר. על פי ההסכם, עובדי ההוראה בחטיבות העליונות, ברפורמת "עוז לתמורה", יקבלו מקדמה בסכום של 2,400 ₪ למשרה מלאה. כמו כן, עד ליום 1.12.2023 ינוסח הסכם קיבוצי המפרט את ההבנות אליהן הגיעו המעסיקים וארגון המורים ביום 31.8.2023, שאפשרו את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

שר החינוך יואב קיש. שגרת לימודים?, צילום: נעמה שטרן

שר החינוך, יואב קיש: "אני מברך את ארגון המורים ומשרד האוצר על הסכם הביניים שנחתם היום. העיצומים ואיומי השביתה הוסרו ומערכת החינוך חוזרת לשגרה מלאה. משרד החינוך בהובלתי ימשיך לחזק את מעמד המורה ולשפר את תנאי העסקת המורים בישראל".

במסגרת הסכם הביניים, ארגון המורים התחייב להפסיק את כל העיצומים בהם נקט. כמו כן, הציונים שלא דווחו בשל העיצומים בשנת הלימודים תשפ"ג, ידווחו לאגף הבחינות של משרד החינוך, כך שהתלמידים יוכלו לקבל את תעודות סיום שנת הלימודים תשפ"ג.

התלמידים פותחים את שנת הלימודים // ארכיון | יוני ריקנר, יניב זוהר

לוח החופשות לשנת הלימודים תשפ"ד בחטיבות העליונות במגזר היהודי ישונה כך שבימים שבין יום כיפור לסוכות לא יתקיימו לימודים, ואילו בימי איסרו-חג פסח, איסרו-חג שבועות ותענית אסתר יתקיימו לימודים. הצדדים ימשיכו לדון על התאמת לוח החופשות משנת תשפ"ה והלאה במסגרת ההסכם הקיבוצי שייחתם.

יו"ר אירגון המורים, רן ארז, צילום: דודי ועקנין

סכום חד פעמי של 50 מיליון ש"ח יועבר לקרן הרווחה של ארגון המורים למטרת רווחת כלל עובדי ההוראה בחטיבות העליונות. סכום זה הינו חלק מהמסגרת הכלכלית אליה הגיעו הצדדים במסגרת ההבנות.

הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן על ניסוח הסכם השכר החדש בהתאם להבנות אליהן הגיעו טרם פתיחת שנת הלימודים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו