נציגי התעשייה האווירית לישראל השתתפו בפאנל מומחים שהתמקד בנושאי קיימות, טכנולוגיה ושיתוף פעולה בינלאומי במסגרת ועידת COP29 בבאקו. את הדיון הוביל סאלר אימאמאלייב, יועץ ליו"ר סוכנות החדשנות והפיתוח הדיגיטלי (IDDA) של אזרבייג'ן.
הדיון בפאנל שנערך ב-16 בנובמבר, שם דגש על השותפות האסטרטגית בין התעשייה האווירית לסוכנות האזרית ובשיתוף הפעולה בין הגופים במטרה לקדם קיימות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.
אחד התחומים הבולטים בהם עוסקת התעשייה האווירית הוא פלטפורמות ניתוח גיאו-מרחביות, המשמשות לרוב לצרכים ביטחוניים. בפאנל הודגם כיצד ניתן להסב טכנולוגיות אלו לשימושים אזרחיים, כולל ניתוחי נתונים לתכנון עירוני, ניטור תשתיות קריטיות וניתוח אירועים טבעיים כגון רעידות אדמה, שיטפונות ושריפות.
בין הדוגמאות שנדונו בפאנל בלטה יוזמה לפיתוח מעבדה חכמה לתחבורה בהשראת פרויקט CyITS (מערכת תחבורה חכמה וסייבר) של התעשייה האווירית בישראל. יוזמה זו, שפותחה בשיתוף פעולה עם גופים ישראליים רבים, משמשת כמרכז מחקר מתקדם בתחום אבטחת רשתות תחבורה חכמות.
דני פסלב, נציג התע׳׳א בפאנל: "מעבר לקידום טכנולוגיות חדשות, השותפות שלנו עם IDDA מתמקדת ביצירת פתרונות טכנולוגיים תחרותיים שמתאימים לשוק הגלובלי, אנו מאמינים שניתן לשלב בין קיימות לבין צמיחה עסקית, ולייצר פתרונות משמעותיים שישפיעו על העולם כולו. הידע שלנו במיזוג נתונים ובמודיעין, בשילוב עם גישתה החדשנית של אזרבייג'ן, פותח אפשרויות חדשות לשימושים ברי קיימא בתחומים כמו פיתוח עירוני ותכנון ערים חכמות".
סאלר אימאמאלייב, יועץ ליו"ר IDDA: "נוכחות התעשייה האווירית ב-COP29 ממחישה את השותפות העמוקה והמתרחבת בין התעשייה האווירית לאזרבייג'ן. שותפות זו מבוססת על חזון משותף לניצול טכנולוגיות חדשניות לקידום קיימות וצמיחה לטווח ארוך, ומיועדת להניע פרויקטים שיתרמו לשתי המדינות ולמאמצים גלובליים בתחום הקיימות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו