האירוע בגלילות: הנהג הדורס – בעל עבר פלילי שגנב משאית ממעסיקו

ראמי נצראללה נאטור, הנהג שגרם הבוקר למות אדם ולפציעת רבים באירוע הנחשד כפיגוע, הורשע ב-2015 בגניבת משאית שבה עבד • שירות המבחן המליץ אז על ענישה מקלה, לאחר שסנגורו ציין כי "זו הסתבכותו היחידה עם החוק" • השופט שגזר עליו עבודות שירות וקנס: "השמתו מאחורי סורג ובריח עלולה לגרום נזק רב לו ולמשפחתו"

זירת הדריסה בצומת גלילות. צילום: TPS

רק לפני ארבע שנים גזר בית משפט השלום תשעה חודשי עבודות שירות על ראמי נצראללה נאטור, נהג המשאית שדרס הבוקר למוות אדם אחד ופצע עשרות אחרים ליד גלילות. נאטור הורשע אז בגניבת משאית ששוויה כחצי מיליון שקלים ממעסיקו, ובית המשפט התחשב בו מאחר שנחשב נורמטיבי ללא כל עבר פלילי.

על פי כתב האישום אז, תכנן נאטור מראש יחד עם שותף את גניבת המשאית מחברה שבה עבד. באפריל 2015 הוא הגיע עם המשאית לאריאל, ולאחר פריקת סחורה העביר אותה לידי שותפו. כדי להסתיר את המעשה, ביים נאטור תרחיש שבו נקשר והושאר בשטח, והגיש תלונה במשטרה על שוד. המשאית לא אותרה.

התביעה דרשה להטיל על נאטור 18 חודשי מאסר בפועל. "הנאשם ניצל את האמון שניתן בו", טען התובע. "המשאית אינה רק כלי תעבורה עבור המתלונן, אלא כלי עבודה". סנגורו של נאטור טען אז כי יש להתחשב בכך שמרשו "בן 44, נטול הרשעות קודמות, נשוי ואב לשישה ילדים בגילי 17-6", וכי "בכל שנות בגרותו עבד כנהג משאית וזו הסתבכותו היחידה עם החוק".

ירון דורון

"לא קיבלתי כל תמורה"

שירות המבחן המליץ על ענישה מקלה. "לא גובשו בהתנהגותו של הנאשם מאפייני התנהגות עברייניים", ציין. נאטור קיבל אז אחריות למעשיו והסביר כי מתוך מצוקתו לא נתן דעתו לחומרה ולהשלכות מעשיו, ופנה לפתרון העברייני. הוא הביע חרטה על מעשיו, טען כי זו התנהגות שלא מאפיינת אותו, והביע צער על הפגיעה ברכוש מעסיקו ועל כך שפגע באמון שזה נתן בו. בדיון הוא אמר כי הגיע לביצוע העבירה בשל קשיים כלכליים וכי "בסופו של דבר, לא קיבלתי כל תמורה".

השופט ציין אז בגזר דינו כי למרות חומרת העבירה, החליט לסטות ממתחם הענישה המקובל של 30-12 חודשי מאסר בפועל. "הנאשם מנהל אורח חיים תקין במשך עשרות שנים, הן במישור המשפחתי והן במישור התעסוקתי", נכתב בפסק הדין, "והשמתו מאחורי סורג ובריח בעת הנוכחית עלולה לגרום נזק רב הן לו והן למשפחתו".

נוסף על עבודות השירות, גזר השופט על נאטור קנס של 10 אלף שקלים וצו מבחן למשך שנה, וציין שנאטור כבר העביר פיצוי של 50 אלף שקלים למעסיקו לשעבר.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר