עדויות מזירת פיגוע הדריסה בגלילות: "היו צרחות וענן של אבק, לנהג היתה סכין ביד"

עדי ראייה וצוותי רפואה שהוזעקו לצומת גלילות מתארים את רגעי האימה • אסף חוג'ה, בעל עסק באזור: "ראיתי את המשאית דוהרת לכיוון הטרמפיאדה, הייתה ערימה של אנשים מעוכים מתחתיה" • עד ראייה נוסף: "הנהג ניסה לרדת מהמשאית, ואז ירו בו"

זירת פיגוע הדריסה בגלילות. צילום: קוקו

40 פצועים, 6 מתוכם באורח קשה, לאחר שנפגעו הבוקר (ראשון) מפיגוע דריסת משאית בתחנת אוטובוס באזור צומת גלילות, סמוך לסינמה סיטי. בין נוסעי האוטובוס שנפגעו קל ומאושפזים בשיבא ישנו זוג מקיבוץ עלומים שבעוטף, שחוו את שבעה באוקטובר כשהם סגורים בממ"ד עם ילדיהם, וכעת למעשה, ניצלו בפעם השניה.

מזירת הפיגוע מגיעות עדויות קשות של עדי ראייה וצוותי רפואה שהוזעקו למקום. אליה יצחק טובול, חובש איחוד הצלה, תיאר בשיחה עם "ישראל היום": ״קשה לראות אנשים מבוגרים מתחת למשאית זועקים לעזרה, חלק היו כלואים גם בקצה האחורי של האוטובוס״.

זירת הפיגוע בגלילות

הוא המשיך והוסיף: "כרגע אנחנו אחרי הטיפול באירוע, שהועבר לכוחות הביטחון ולסגירת המשטרה. מדובר באירוע מורכב וקשה שקורה על הבוקר".

שוקי גרין, שהיה חלק מקבוצה שהייתה בדרכה לסיור בבסיס מורשת של חיל המודיעין בגלילות, מספר: "ירדנו מהאוטובוס, אנחנו קבוצה של פנסיונרים של בנק מזרחי. חלק כבר ירדו וחלק לא. אני הייתי למטה. ואז הגיעה משאית ונכנסה בין הגדר לבין האוטובוס. מזל שהאוטובוס מנע קצת את המשאית. היו צרחות וענן של אבק. לנהג המשאית היתה סכין ביד והוא ניסה לרדת ממשאית, ואז ירו בו". דבורה, שהייתה גם היא חלק מאותה הקבוצה, מוסיפה: "ירדתי מהאוטובוס וראיתי משאית סוטה, ופתאום כולם צעקו. היה מפחיד מאוד".

פגיעת המשאית במחלף גלילות, צילום: דוברות מד"א

יחיאל בן משה, תושב פתח תקווה בן 81, שפונה לבית החולים שיבא: "נכנסנו קבוצה של פנסיונרים לגלילות למוזיאון. האוטובוס חנה במפרץ כזה, חלק ירדו וחלק נשארו. מאחור באה משאית. שמעתי רעש מטורף. אמרתי נהג משוגע נוסע עלינו. זזתי הצידה, הספקתי לברוח וליפול על הרצפה. אלה שהיו ליידי, בחלקם הוא פגע. מסביב כולם היו עם דם, לא נתנו לי לעזור. בהתחלה זה היה נראה כמו תאונה אבל אחר כך היו יריות. היה נס גדול, החיילים והחיילות היו מדהימים ורצו עם אלונקות לעזור ולהוציא את הפצועים".

חווה אשתו: "הייתי אמורה לנסוע ולא נסעתי גם. הוא ניצל בנס. היה פיקח והספיק להתעשת ולברוח הצידה.זה נס מאלוהים שלא נסעתי. באופן חריג שלא מתאים לי החלטתי לא לנסוע".

יחיאל בן משה וחווה אשתו, צילום: מיטל יסעור

חובש איחוד הצלה, דוד אבוזמיל, סיפר ל"ישראל היום": "המשאית פגעה בהולכי רגל ונכנסה באוטובוס מאחורה. המחבל ככל הנראה נוטרל במשאית ע"י כוחות הביטחון. לפי המראה של האוטובוס, חלק מהנוסעים ירדו מהאוטובוס, ומי שנפצע קשה נמצא מתחת למשאית, מדובר בהולכי רגל וכנראה שעדיין יש לכודים". 

הפיגוע בגלילות: אברהם זהר, בן 73: הפגיעה היתה כאשר ירדנו מהאוטובוס // מיטל יסעור

בני הזוג שוקי ודבורה גרין, זוג פנסיונרים, היו בטוחים שזה יהיה יום של טיול. במקום זה הם מצאו עצמם בחדר הטראומה של בית החולים בלינסון לאחר שנפצעו באירוע בגלילות. מבחינתם, ללא ספק מדובר בפיגוע: "כשהודיעו לנו לרדת מהאוטובוס אנחנו ירדנו מהדלת הראשונה, מקדימה, וזכינו בחיים. מי שירד מהדלת האמצעית נפגע מהמשאית ונלכד מתחתיה. אנחנו בהתחלה לא ידענו שזה פיגוע, אבל סיפרו כי הנהג ירד ממנה אוחז בסכין, ואז הבנו שזה פיגוע. לא ראיתי את המחבל אבל ראיתי את המשאית מפורקת לגמרי. הכל היה אפוף עשן, חשבתי תחילה שנפל טיל".

אסף חוג'ה, בעל עסק ליד הזירה: "ראיתי את המשאית דוהרת לכיוון הטרמפיאדה ונכנסה בצד האחורי של האוטובוס. הגעתי קדימה לאוטובוס וראיתי ערימה של אנשים מעוכים מתחת למשאית. חייגתי מיד למשטרה. הנהג ניסה לפגוע באנשים וירו בו. היתה לו סכין. עלו אליו וירו בו".

פיגוע הדריסה בגלילות, הבוקר, צילום: קוקו

רפי כהן, נהג האוטבוס שהסיע את קבוצת הגימלאים: "נסעתי עם גימלאים של מזרחי טפחות. הגעתי לכביש 5 ופניתי למרכז מורשת המודיעין. עמדתי במפרץ האוטובוס. פתחתי שתי דלתות והגימלאים התחילו לרדת. אני גם ירדתי מהאוטובוס, ותוך כדי שאני מדבר עם האחראי על הטיול הגיעה משאית במהירות עצומה, מהירות מפחידה. אני רואה אותו שועט לאוטובוס".

"בתחנה היו חיילים ופנסיונרים והוא פגע בהם ופגע באוטובוס. מזל שהאוטובוס עמד שם כי הוא מנע את הפגיעה באנשים שהיו קדימה. נפגעתי בראש, ירד לי דם. בסך הכל אני בסדר. עשיתי בדיקות ושוחררתי מבית החולים. זה היה ממש מפחיד. רצו שם שוטרים וחיילים עם נשקים ושמעתי יריות. אני בהלם ממה שקרה".

תיעוד האוטובוס בזירת הפיגוע בצומת גלילות

כאמור, המחבל שביצע את הפיגוע, רמי נאטור, נוטרל. הוא אזרח ישראלי, תושב קלנסווה. המשטרה עדיין בודקת את נסיבות האירוע.

השתתפה בהכנת הידיעה: רוני שקדי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר