הותר לפרסום: ארבעה לוחמי מילואים נפלו בקרבות בדרום לבנון

סרן (מיל׳) הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים, רס״ר (מיל׳) גלעד אלמליח, בן 30, מירושלים, סרן (מיל׳) עמית חיות, בן 29 מחיפה ורס"ן (מיל׳) אליאב עמרם אביטבול, בן 36, מאיתן, נפלו בקרבות בדרום לבנון • מחקירה ראשונית עולה כי הלוחמים נכנסו לסרוק מבנה - וחוליית מחבלים פתחה לעברם באש מטווח קצר • באותו אירוע נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים במילואים וחייל בגדוד 8207, וקצין הנדסה קרבית, חטיבת ׳אלון׳ (228)

ארבעה לוחמים נפלו בקרבות בלבנון. צילום: דובר צה"ל

צה"ל התיר הבוקר (ראשון) לפרסום את שמותיהם של ארבעה לוחמי מילואים שנפלו בקרבות בדרום לבנון: סרן (מיל׳) הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים, רס״ר (מיל׳) גלעד אלמליח, בן 30, מירושלים, סרן (מיל׳) עמית חיות, בן 29 מחיפה ורס"ן (מיל׳) אליאב עמרם אביטבול, בן 36, מאיתן.

מחקירה ראשונית של האירוע הקשה, עולה כי גלעד, עמית, אליאב ואברהם נכנסו לסרוק מבנה - וחוליית מחבלים פתחה לעברם באש מטווח קצר. באותו אירוע בו נפלו הלוחמים, נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים במילואים וחייל בגדוד 8207, וקצין הנדסה קרבית, חטיבת ׳אלון׳ (228). כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

סרן (מיל׳) הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים

סרן (מיל׳) הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים,

סרן (מיל׳) הרב אברהם יוסף גולדברג, בן 43 מירושלים, היה רב צבאי בגדוד 8207, חטיבת ׳אלון׳ (228). הוא הותיר אחריו אלמנה רחל, ושמונה ילדים יהודה, שירה, טליה, הדס, אלישיב, הלל, רעות, נווה, היה הרב שך ב"ס המילפרב, כמו גם רב מחתן ומדריך רבנים בצהר.

חברו אביעד סנדרס. כתב עליו: "יהיה עוד זמן לכתוב על הרב אבי גולדברג, חבר של ממש. אחד מן המנהיגים העתידיים של עם ישראל. , רב ולוחם, איש של אהבה ושלום. עם ישראל איבד את אחד מן הגדולים ביותר".

דבריו של הרב אבי גולדברג ז"ל לפני הכניסה ללבנון

נעם טוויטו, חברו הקרוב בישיבת ההסדר צפת ומנהל הישיבה, מספר עליו: "הגעתי לישיבה בשיעור א' ואבי בדיוק חזר מהשירות הצבאי שלו בגולני. אבי היה אוהב כל אחד, כל אחד שעמד לידו היה בטוח שהוא החבר הטוב ביותר שלו. אני זוכר אותו שוקד על תלמודו בבית המדרש. היה ניתן לראות כיצד גם כשהוא שקוע בלימודו הסביבה חשובה לו, וחשוב לו שלכל אחד שנמצא לידו יש מה שצריך".

"הייתה לנו להקה של חתונות שהקמנו מחבורה שלמדה יחד בצפת. הוא היה מנגן על כלי נשיפה בכישרון אדיר, כשהנשמה שלו האירה דרך נגינתו. כשהיינו מסיימים ועוד נותן לנו זמן לתחילת הריקודים בחתונות, היינו יושבים יחד ותמיד מדברים בתורה ובשמחה ובהתלהבות. עליו נאמר 'והוא אדמוני עם יפה עינים וטוב ראי'. היה כדוד המלך בהתגלמותו, עדינו העצני. זכיתי שהיה לי חבר אמיתי שאיתו הייתי טוב יותר בעצמי. על זה היה דווה ליבנו אוי מה היה לנו".

מבית הספר בו עבד נמסר: "ברוך דיין האמת. בצער עמוק ובהלם מוחלט אנו מודיעים על נפילתו בלבנון של חברנו, הרב אבי גולדברג. בוגר בית הספר, מחנך כיתה י2 ורב החטיבה העליונה. מחנכי הכיתות נכנסו כעת לכל הכיתות כדי לעדכן את התלמידים ולאחר מכן נוציא הודעה לגבי המשך היום".

רס"ן (מיל׳) אליאב עמרם אביטבול, בן 36, מאיתן

רס"ן (מיל׳) אליאב עמרם אביטבול, בן 36, מאיתן,

רס"ן (מיל') אליאב עמרן אביטבול, בן 36, מאיתן, היה סגן מפקד פלוגה בגדוד 8207, חטיבת ׳אלון׳ (228). מועצה אזורית שפיר כתבה לאחר היוודע דבר נפילתו: "אחרי חג קשה ומטלטל שבו איבדנו 13 מטובי בנינו, אנחנו מתבשרים הערב בצער רב על עוד אובדן כואב למועצה: סרן אליאב אביטבול מהרחבת איתן, נפל בקרבות בלבנון, כשעמד בגבורה במשימת ההגנה על המולדת".

"אין מילים שיכולות לתאר את גודל הצער והכאב שכולנו חשים בשעה זו. ליבנו יוצא אל רעייתו היקרה, טל וארבעת הילדים, הנושאים עתה את משא השכול והאובדן הבלתי נתפס. בשם כל תושבי מועצה אזורית שפיר אנו מחבקים אתכם ושולחים לכם ולכל משפחת אביטבול תנחומים מעומק הלב. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו. יהי זכרו ברוך. נעדכן בהמשך על מועד ומיקום הלוויה".

סרן (מיל׳) עמית חיות, בן 29 מחיפה

סרן (מיל׳) עמית חיות, בן 29 מחיפה,

סרן (מיל') עמית חיות, בן 29 מחיפה, היה מפקד מחלקה בגדוד 8207, חטיבת ׳אלון׳ (228). הוא הוא יובא למנוחות בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה. הסעות ייצאו בשעה 12:00 ממרכז רמב"ם בנווה שאנן. המשפחה תשב שבעה ברחוב ציון 16.

רס״ר (מיל׳) גלעד אלמליח, בן 30, מירושלים

רס״ר (מיל׳) גלעד אלמליח, בן 30, מירושלים, צילום: דובר צה"ל

רס"ר (מיל') גלעד אלמליח, בן 30, מירושלים, היה לוחם בגדוד 8207, חטיבת ׳אלון׳ (228). הוא יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בשעה 16:15. המשפחה תשב שבעה ברחוב הארי טרומן 37/27 בירושלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר