חיל האוויר תקף מחבלי חמאס בבית ספר בעזה; דיווחים ערביים: גל תקיפות גם בביירות

מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט בעקבות התקיפה באיראן - והזהיר את טהרן מפני תגובה למתקפה • שני כטב"מים ששוגרו מלבנון לשטח הגליל המערבי יורטו, אזעקות גם בקריית שמונה

תקיפות צה"ל בדאחייה של ביירות. צילום: אי.פי

היום ה-387 למלחמה: מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין הזהיר את האיראנים מתגובה לתקיפה הישראלית לאחר ששוחח עם שר הביטחון גלנט הלילה. שני כטב"מים חדרו הלילה לשטח הגליל המערבי והופלו בשטחים פתוחים. חיל האוויר תקף מחבלי חמאס שפעלו בבית ספר בעיר עזה. דיווחים ערביים: שורת תקיפות בביירות. 

עדכונים שוטפים

05:32: חיל האוויר יירט בהצלחה לפני זמן קצר כטב"ם שעשה את דרכו מכיוון מזרח ולא חצה לשטח הארץ (לילך שובל)

04:08: דיווחים לבנוניים: צה''ל ביצע הלילה סדרת תקיפות בדאחייה הדרומית של ביירות, באזור בורג' אלבראג'נה. (שחר קליימן)

גל תקיפות בדאחייה הלילה, צילום: רשתות ערביות

01:48: פיקוד העורף על חדירת כלי הטיס העוין בגליל המערבי: האירוע הסתיים. בדובר צה"ל עדכנו כי מדובר בשני כטב"מים שחצו מלבנון והופלו בשטחים פתוחים. 

01:20: אזעקות בלתי פוסקות בגליל המערבי ובנהריה בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין. 

01:16: התרעות על חדירת כלי טיס עוין בשלומי ובראש הנקרה. 

01:43: מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין כתב בחשבון ה-X שלו כי שוחח הלילה עם שר הביטחון גלנט על התקיפה של ישראל באיראן: "אסור לאיראן לטעות בתגובה לתקיפות של ישראל", הזהיר אוסטין והוסיף: "הדגשתי בפני גלנט גם את ההזדמנויות הקיימות לשימוש בדיפלומטיה כדי להפחית את המתיחות באזור, לרבות שחרור החטופים והסכם הפסקת אש בעזה וכן הסכם המאפשר לאזרחים משני צדי גבול ישראל-לבנון לחזור בשלום לבתיהם". 

גלנט ואוסטין (ארכיון), צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

01:41: דיווחים ערביים על לפחות חמש תקיפות של חיל האוויר בביירות.

01:30: דובר צה"ל: מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״צאלח א-דין״ במרחב העיר עזה.

01:05: דיווחים ערביים: כוחות צה"ל פועלים הלילה במרחב קלקיליה. 

00:20: דובר צה"ל בערבית אל"מ אביחי אדרעי פרסם בדקות האחרונות התרעת פינוי לכמה מבנים בדאחיה בביירות. "אתם נמצאים בסמוך למתקני חיזבאללה שצה"ל יפעל נגדם. עליכם להתפנות מהם למרחק של לפחות 500 מטר".

00:16: בקריית שמונה מעדכנים: שלושה טילים ששוגרו לעבר העיר יורטו, אין נפגעים או נזק. 

23:45: אזעקות בקריית שמונה.

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, עידן אבני, שחר קליימן, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, חנן גרינווד, איליה יגורוב, אבי כהן, מישל מכול, מיטל יסעור בית-אור, איציק סבן, אפרת פורשר, יהודה שלזינגר, ירון דורון, נטע בר, אסף גולן, רונית זילברשטיין, שמעון יעיש, היאלי יעקבי-הנדלסמן, יורי ילון, נועם (דבול) דביר, טל אריאל יקיר, דוד ברון, מרב סבר, דור מלול ומתי טוכפלד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר