עם ארבע נווטות קרב: תיעוד המטוסים יוצאים לתקיפה באיראן

דובר צה"ל מפרסם תמונות ראשונות מהיציאה למבצע "ימי תשובה" בה חיל האוויר תקף מטרות שונות במדינה בשלושה גלים שונים הנמשכו כשלוש שעות • וגם: האזינו לשיחה בין מפקד חיל האוויר לטייסים בזמן התקיפה

נווטת קרב לפני היציאה למתקפה באיראן. צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם תיעודים ראשונים של מטוסי וטייסי חיל האוויר מהלילה (בין שישי לשבת) ביציאה למתקפה האיראנית, בהם נראים מטוסי חיל האוויר עם ארבע נווטות קרב יוצאים לפעולה באיראן, בה יותר ממאה מטוסי קרב וכטב"מים פגעו ב-20 אתרים באיראן, סוריה ועיראק, בתוך כך על פי הדיווחים, נהרגו ארבעה חיילים איראנים. 

תיעוד מיציאת מטוסי חיל האוויר לתקיפה באיראן

בסביבות השעה 2 בלילה, דיווחו באיראן על פיצוצים חזקים שנשמעו בבירה טהרן - וצה"ל אישר פחות מחצי שעה לאחר מכן כי הוא תוקף "באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן". כשעתיים לאחר מכן דווח על גל תקיפות נוסף. ב"ניו יורק טיימס" דווח הבוקר כי התקיפות הסתיימו רק כשלוש שעות אחרי שהחלו, בסביבות השעה 05:00.

עשרות רבות של מטוסים וכלי טיס השתתפו במבצע, שנוהל מבור חיל האוויר על ידי הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר.

נווטת קרב לקראת היציאה לתקיפה באיראן, צילום: דובר צה"ל

בהודעת דובר צה"ל, נמסר עוד כי "מטוסי וכלי טיס של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית, אמצעי ייצור טילים אותם איראן שיגרה לעבר מדינת ישראל בשנה האחרונה. במקביל, הותקפו מערכי טילי קרקע-אוויר ויכולות אוויריות נוספות של איראן, שנועדו להגביל את חופש הפעולה האווירי של ישראל לפעולה באיראן".

דובר צה"ל פרסם מאוחר יותר גם את קולות הקשר בזמן התקיפה, שכללו את השיחה בין מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר למפקד טייסת 201, סא"ל ש'. האלוף בר אמר: "הפעולה ההיסטורית שביצעתם הלילה בתחבולה, אומץ, ודיוק הוכיחה - אין אויב שהוא רחוק מדי". 

קולות הקשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר וסגן-אלוף ש׳ מפקד טייסת 201 מרגעי התקיפה באיראן // דובר צה"ל

סא"ל ש' השיב לו: "מח"א תודה רבה, הערכה רבה. הרגשנו לכל אורך הדרך, את חיל האוויר, צה"ל מדינת ישראל מאחורינו. גאווה גדולה לקחת חלק ככל שיידרש, מתי שיידרש - ולאן שיידרש". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר