דיווח: ישראל תכננה את התקיפה באיראן כך שהמשטר יוכל להכחיש את היקף הנזק

גורם שהיה מעורב בתכנון התגובה למתקפת הטילים על ישראל אמר ל"וושינגטון פוסט" כי המבצע תוכנן במטרה למזער את כמויות הנפגעים • "זו הייתה גרסה מורחבת של התגובה הישראלית למתקפה באפריל", אמר

תיעוד נוסף מדרום-מערב טהרן. צילום: רשתות ערביות

המתקפה הלילית באיראן תוכננה כך שהמשטר בטהרן יוכל להכחיש שנגרם משמעותי ולהכיל את הפעולה, כך אמר הבוקר (שבת) גורם המעורה בתכנון המבצע ל"וושינגטון פוסט". 

עוד על פי הגורם, ישראל תכננה את המבצע במטרה למזער את כמויות הנפגעים. "זו הייתה גרסה מורחבת של התגובה הישראלית למתקפה באפריל", ציין. נכון לעכשיו התקשורת האיראנית מדווחת כי שני חיילים בלבד נהרגו בתקיפה הישראלית. 

כמו כן, בסקיי ניוז בערבית דווח כי איראן העבירה מסרים דרך דיפלומטים לפיהם לא תגיב על התקיפה הישראלית. 

עד כה, התקשורת הממלכתית באיראן מקטינה את השפעות התקיפה, שבוצעה בתגובה לירי הטילים לעבר ישראל בתחילת אוקטובר, ומכחישה כי נגרמו נזקים. סגן הנשיא הראשון של המדינה, מוחמד רזא ערף כתב ברשתות החברתיות כי "כוחה של איראן משפיל את אויבי המולדת".

תיעוד מאזור כראג' באיראן, אש מאזור תחנת הכוח., צילום: רשתות ערביות

על פי גורמים ישראליים במהלך הלילה הותקפו כ-20 יעדים שונים. בין השאר מתקנים לייצור טילים שאיימו על ישראל; מתקני נ"מ שיכלו להגביל את החופש האווירי של חיל האוויר; וכן משגרי טילי קרקע-קרקע. עשרות מטוסי קרב, מודיעין, איסוף ותדלוק השתתפו בפעולה, בטווח של מעל 1,600 ק"מ מישראל, במספר מרחבים באיראן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר