ממשיכים לתקוף עד להשלמת כל המטרות: נתניהו, גלנט והרמטכ"ל | תיעוד מבור הפיקוד

בלשכת רה"מ כתבו לצד הסרטון שפרסמו: "נתניהו מנהל את התקיפה מהבור בקריה" • לשכת הרמטכ"ל פרסמה גם כן סרטון: "רא"ל הלוי מפקד על התקיפה" • לשכתו שר הביטחון פרסמה תמונה של גלנט צופה במסך טלוויזיה ולאחר מכן הוציאה סרטון משותף עם רה"מ מהקריה בת"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בבור חיל האוויר בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש המוסד וראש השב״כ.. צילום: לשכת רה"מ

מתקפת יחסי ציבור מהקריה: ישראל קיבלה אחריות באופן רשמי על תקיפה באיראן הלילה (בין שישי לשבת). הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הפעולה בצורה טלפונית אמש, וצה"ל יצא להתקפה. 

שר הביטחון וראש הממשלה בקריה - בזמן התקיפה באיראן // שחר יורמן

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה זמן קצר אחרי תחילת התקיפות הלילה תמונה שלו ושל שר הביטחון יואב גלנט מתוך הבור בקריה בתל אביב - במיקום נפרד מזה שבו מנוהל המבצע בבור של חיל האוויר.

בהודעה שפורסמה מלשכתו נכתב, לצד סרטון שצורף, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנהל את התקיפה באיראן מהבור בקריה". מאוחר יותר פורסמה תמונה נוספת בה נכתב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בבור חיל האוויר בקריה עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש המוסד וראש השב״כ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבור בקריה במהלך התקיפה באיראן., צילום: אבי אוחיון, לע״מ.

בתמונה שפורסמה לפני כן נראו נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה. לצדם צולמו מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף רומן גופמן, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, ראש אגף המבצעים אלוף עודד בסיוק וראש חטיבת המבצעים אלוף ישראל שומר. בנוסף נראה בתמונה גם דובר ראש הממשלה עומר דוסטרי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את התקיפה באיראן מהבור בקריה // צילום: עומר מירון, לע״מ

מעט לאחר מכן פרסמה גם לשכת שר הביטחון תמונה, שבה נראה גלנט "עוקב אחר תקיפת צה״ל באיראן מבור הפיקוד של אגף המבצעים".

תיאום מלא לפני התקיפה

במקביל ללשכות נתניהו וגלנט, גם לשכת הרמטכ"ל פרסמה תמונה וסרטון מליל המתקפה. לצד התמונה נכתב כי "הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד כעת על התקיפה באיראן מבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר".

הרמטכ"ל עם מפקד חיל האוויר בבור בקריה, צילום: דובר צה"ל

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את התקיפה בדיון טלפוני, ובתקשורת האמריקנית דווח כי הבית הלבן עודכן מעט לפני תחילת התקיפה באיראן. בין ישראל לארצות הברית היה תיאום מלא לפני התקיפה, חרף ההדלפות שיצאו בימים האחרונים מכיוון הפנטגון - ולמרות מסמכי המודיעין שדלפו. לפי NBC, גלנט שוחח הלילה עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין.

הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר מבור חיל האוויר בקריה // דובר צה"ל

ממשל ביידן עודכן כמה שעות מראש על התקיפה באיראן, אך גורם אמריקני רשמי אמר: "לא השתתפנו בפעולה".

במשך שלושת השבועות שחלפו מאז מתקפת הטילים הבליסטיים, התנהל דיאלוג בין ירושלים לוושינגטון, גם על מטרות התקיפה וגם על המועד שלה, במקביל להתחייבות האמריקנית להגן על ישראל. ממשל ביידן החליט לשלוח לישראל מערכת ההגנה המתקדמת THAAD לישראל, יחד עם 100 חיילים אמריקנים שיתפעלו אותה.

במהלך התקיפה באיראן: ראש הממשלה נתניהו והשר גלנט בבור בקריה, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גורם ישראלי רשמי אמר לרשת NBC האמריקנית כי ישראל "אינה תוקפת מתקני גרעין או אתרי אנרגיה באיראן, ומתמקדת ביעדים צבאיים". במקביל, שני בכירים ערביים אמרו ל-NBC כי התקיפה כוונה למחסני נשק.

תמונת המצב באיראן לא ברורה, אך לפי הדיווחים שיוצאים מהרפובליקה האיסלאמית מיקוד הפעולה הוא באזור טהראן ובסיסים של משמרות המהפכה בשלושה מוקדים נוספים ברחבי הרפובליקה האיסלאמית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר