דובר צה"ל דניאל הגרי. צילום: דובר צה"ל

ההצהרה ההיסטורית של דובר צה״ל: ״ישראל תוקפת באיראן״

תא"ל דניאל הגרי הודיע רשמית כי הצבא תקף מטרות צבאיות באיראן • לפי צה"ל, התקיפות מבוצעות "באופן מדויק" • עוד נמסר כי צה"ל תוקף "מטרות צבאיות בתגובה להתקפות המתמשכות של לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים" • עוד נמסר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף"

[object Object]

אחרי יותר משלושה שבועות המתנה, ישראל תקפה הלילה (בין שישי לשבת) באיראן. בהצהרה הלילית של דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הוא אמר כי "צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף".

דובר צה"ל בהודעה רשמית: "תוקפים כעת באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן" // דובר צה"ל

"אני מבקש לעדכן אתכם בשעת לילה מאוחרת זו כי צה"ל תוקף כעת באופן מדויק מטרות צבאיות באיראן", אמר הגרי בהצהרתו. "זאת, בתגובה להתקפות המתמשכות של המשטר באיראן לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני".

לפי הגרי, "צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה. אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה באזור. אנחנו מקיימים הערכת מצב מתמשכת בעורף, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. אני אעדכן אתכם בכל ההתפתחויות, ככל שיידרש, ובאופן מיידי".

בטהרן מדווחים על פיצוץ גדול נוסף כעת, צילום: רשתות ערביות

על פי דיווחים שונים הלילה, מאות מטוסי קרב תקפו כמה יעדים אסטרטגיים וצבאיים באיראן. לפי הדיווחים, נשמעו פיצוצים בכמה ערים מרכזיות: טהרן, כרג' ואיספהן, כאשר בטהרן תועדו חמישה פיצוצים משמעותיים. בין היעדים המדווחים נכלל מערכות הגנה אווירית, שדה התעופה הבין-לאומי אימאם עלי, המשמש גם כבסיס צבאי, ותחנת כוח בעיר כרג'.

התקיפה הישראלית מתבצעת במספר גלים ובמוקדים שונים ברחבי איראן. המתקפה, שעל פי עיתונאי פוקס ניוז נועדה "להעביר מסר של הרתעה", צפויה להימשך בשל גודלה הגיאוגרפי של המדינה והפיזור הנרחב של מתקניה הצבאיים. בגל התקיפה השני, הורחבה המתקפה גם לעיר שיראז שבדרום המדינה, מה שמעיד על היקפה הנרחב של הפעולה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו