הותר לפרסום: חמישה לוחמי מילואים נפלו בקרב בדרום לבנון

רס״ן (מיל׳) דן מאורי, סרן (מיל׳) אלון ספראי, רס״ב (מיל׳) עמרי לוטן, רס״ב (מיל׳) גיא עידן  ורס״ר (מיל׳) תום סגל, לוחמים בגדוד 89 חטיבת "הזקן" (8) נפלו בקרב בדרום לבנון • הכוח נפגע כתוצאה מפיצוץ של שיגור שנורה לעבר המרחב בו פעלו הכוחות

רס״ן (מיל׳) דן מאורי, סרן (מיל׳) אלון ספראי, רס״ב (מיל׳) עמרי לוטן, רס״ב (מיל׳) גיא עידן  ורס״ר (מיל׳) תום סגל,. צילום: דובר צה"ל

רס״ן (מיל׳) דן מאורי, סרן (מיל׳) אלון ספראי, רס״ב (מיל׳) עמרי לוטן, רס״ב (מיל׳) גיא עידן ורס״ר (מיל׳) תום סגל, חמישה לוחמים בגדוד 89 חטיבת "הזקן" (8) נפלו אמש (חמישי) בקרב בדרום לבנון.  

הכוח נפגע כתוצאה מפיצוץ של שיגור שנורה לעבר המרחב בו פעלו הכוחות. אחת הרקטות פגעה בסמוך למבנה בתוך הכפר בו שהה כוח מהגדוד. בתוכו שהו בנוסף לוחמים משיירה לוגיסטית שחידשה את אספקת הכוח להמשך הלחימה. כתוצאה מהירי נפגעו סך הכל 24 לוחמים. 5 נהרגו. כמו כן שני לוחמים במילואים בגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), לוחם במילואים במפקדת חטיבת ׳הזקן׳ (8) ונגד במילואים בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8) נפצעו באורח קשה. 7 באורח בינוני ו-8 באורח קל. באירוע נוסף, לוחם במילואים, מגדוד 221, חטיבת כרמלי (2), נפצע היום (ו׳) באורח קשה בקרב בדרום המדינה.

רס״ן (מיל׳) דן מאורי בן 43, מבית יצחק-שער חפר, היה סגן מפקד גדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8). סרן (מיל׳) אלון ספראי בן 28, מירושלים היה קצין שריון בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8). רס״ב (מיל׳) עמרי לוטן, בן 47, מבת חפר, רס״ב (מיל׳) גיא עידן בן 51, מקיבוץ שמרת, רס״ר (מיל׳) תום סגל בן 28, מעין הבשור, היו שלושתם לוחמי מילואים בגדוד 89 חטיבת "הזקן" (8)

רס״ן (מיל׳) דן מאורי

רס״ן (מיל׳) דן מאורי בן 43, מבית יצחק-שער חפר, היה סגן מפקד גדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8). אלמנה. שתי בנות ובן. הלוויתו תיערך ביום ראשון. מתן אלואל, חבר של דן, ספד לו: "הלב מרוסק. דן אח שלי היקר אני יושב מהבוקר ועדיין לא מעקל שאתה כבר איננו זה פשוט הזיה, חלום לא מאמין. רק לפניי שבוע התקשרת וסיפרת לי שאתה בצפון על הגבול ומצאת לי ג'ון דיר כמו שאני אוהב ושלחת תמונות וקבענו כבר להיפגש ולתכנן את הטיול הבא לדרום, ובאיזה חאן כבר נישן ואיזה מסלול נעשה. ורק ביקשתי ממך 'מאורי שמור על עצמך תעשה טובה'. ושתחזור ניפגש כמו תמיד על ארוחה טובה וכמובן קינוחים שרק אתה מכין והכי טעימים שיש בעולם. אויש דן דן כמה אתה תחסר לי ולכולנו. ולפניי חודש וחצי נפגשנו עם הילדים והמשפחות אצל אנקורי. מי תיאר לעצמו שזה בכלל הייתה מסיבת פרידה. נוח על משכבך בשלום אח יקר שלי. אוהב אותך וכבר מתגעגע".

מבית יצחק נמסר: "פני מלאך משמיים. קהילת בית יצחק כואבת את נפילתו של דן ומחבקת את משפחת מאורי. ארועי התרבות מבוטלים. יהי זכרו ברוך".

רס"ב (במיל') גיא עידן

רס"ב (במיל') גיא עידן, בן 51 מקיבוץ שמרת היה לוחם מילואים בגדוד 89 חטיבת "הזקן" (8) הוא הותיר אחריו אישה (שרונה) ושתי בנות: ליבי בת ה-17 ואבישג בת ה-13במשפחת עידן סיפרו: "גיא היה איש ביטחון בכל רמח איבריו. אבא מסור ובעל אוהב. אח בחור למופת. גיא אהב את החיים, אקדחים ואופנועים ואצלו ג'ינג'י זה אופי ולא רק סיסמא. אם יש פירוש למונח מלח הארץ - זה גיא. איש גדול ומחוספס עם לב ענק ורגיש מאוד לזולת"

"בן דודו צחי עידן נחטף מביתו בשבת הארורה 7.10 ובתו של צחי, מעיין עידן, נרצחה. גיא עשה כל שביכולתו למען השבת החטופים הן באזרחות והן בצבא".

בן דודו הוא החטוף צחי עידן המצוי בשבי חמאס בעזה. קרובת משפחה של השניים פרסמה בחשבון ה-X שלה: "גיא קרוב משפחתי נפל הלילה בלבנון. הוא כבר לא יזכה לראות את בן דוד שלו חוזר מהשבי בעזה".

רס״ר (מיל׳) תום סגל

רס״ר (מיל׳) תום סגל בן 28, מעין הבשור, היה לוחם בגדוד 89 חטיבת "הזקן" (8). מועצה אזורית אשכול פרסמה הודעה לאחר נופלו: "תום בן ה-28, בנם של סמדר ומיכה ואחיהם של ליאור ואביב שירת כלוחם מילואים בגדוד 89, חטיבת ׳הזקן׳ (8), נפל בקרב גבורה בדרום לבנון בהגנה על המולדת. אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחת סגל ומחזקים אותה בשעה קשה זו. המושב וצוותי המועצה עומדים לצד המשפחה מאז היוודע הבשורה המרה ונמשיך ונלווה אותם. הלוויתו של תתקיים ביום ראשון 27/10 בשעה 16:00 בבית העלמין במושב עין הבשור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר