דובר צה"ל: חוסל מחבל הנוח'בה שפיקד על הטבח במיגונית ברעים, "שימש כעובד אונר"א"

תא"ל דניאל הגרי ערך הצהרה בה אישר כי מחמד אבו עטיוי שפיקד על הטבח ב"מיגונית המוות" ב-7 באוקטובר חוסל על ידי צה"ל •  עוד חשף פרטים נוספים מתכניות כוח רדואן של חיזבאללה - ומההכנות שביצע ל"מבצע לכיבוש הגליל"

מחמד אבו עטיוי, מפקד הנוח'בה שפיקד על הטבח במיגונית רעים ב-7 באוקטובר . צילום: דובר צה"ל

מחמד אבו עטיוי, מפקד הנוח'בה שפיקד על הטבח במיגונית רעים, ב-7 באוקטובר ושימש בנוסף כעובד אונר"א חוסל בתקיפת צה"ל, כך הודיע הערב (חמישי) דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת, ערב שמחת תורה. 

מחמד אבו עטיוי, מפקד הנוח'בה שפיקד על הטבח במיגונית רעים ב-7 באוקטובר, צילום: דובר צה"ל

על פי הודעת צה"ל, אבו עטיוי שימש כמפקד נוח׳בה בגדוד בריג' בחטיבת מחנות המרכז של ארגון הטרור חמאס. המחבל שימש כעובד בסוכנות אונר״א החל מיולי 2022.

אל המיגונית ברעים שכונתה "מיגונית המוות" נמלטו כ-30 משתתפים מפסטיבל הנובה, ביניהם ענר שפירא ז"ל. ממנה נחטפו הרש גולדברג פולין ז"ל אלון אהל, אליה כהן ואור לוי. 

תא"ל דניאל הגרי, צילום: דובר צה"ל

אבו עטיוי היה מעורב ברצח ובחטיפה של אזרחים ישראלים ופיקד על הרצח במיגונית בכביש 232 באזור רעים בטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. במהלך המלחמה, אבו עטיוי הכווין והוציא לפועל מספר מתווי טרור נגד כוחות צה"ל שפעלו ברצועה.

בהמשך הצהרתו, תא"ל הגרי הציג תיעודים נוספים מפעילות צה"ל בדרום לבנון, וממצאים נוספים מהכנות כוח רדואן ל"כיבוש הגליל". "חיזבאללה הפך את הכפרים האזרחיים בדרום לבנון לשטחי לחימה. משם, בין צמחיה סבוכה הכינו שטחי היערכות לפשיטה", אמר הגרי. "מזה כחודש לוחמינו פועלים בשטח הסבוך סמוך לגבול| 

על פי דבריו של הגרי, במשך שנים, חיזבאללה מערכת של מתחמי שהיה תת-קרקעיים מתחת לצמחיה. שם אותרו תשתיות, מטבחים, מזון, אופנועים וכלי נשק. עוד ציין דובר צה"ל כי כוח רדואן הקים חלק מהמתחמים שנועדו כהכנה לפלישה מתחת לבתי תושבים בלבנון. "אנחנו שוללים את היכולת הזאת מחיזבאללה", אמר. 

לסיום הוסיף: "התשתיות התת קרקעיות שהוצגו הם מתחמי היערכות כחלק מהשיטה שלו לפלוש לישראל. עד כה השמדנו מנהרה אחת בודדה שחצתה לשטח ישראל, במטרים בודדים והשמדו אותה. התקפנו 350 מחסנים של אמצעי לחימה. תפסנו 3200, מטענים ויותר מ-2,000 טילים נגד טנקים. כמות אמצעי הלחימה שאנחנו מאתרים מעידה על חשיבות הפעולה הקרקעית בלבנון", אמר לסיום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר