הרמטכ"ל: "אפשר להגיע לסוף חד בצפון, החיסול של סינוואר לא היה מקרי - זה המקצוע"

בהערכת המצב שקיים ברצועה עזה, התייחס הרצי הלוי לחיסולו של מנהיג חמאס רפיח • "נחישות והתמדה - זה המפתח" • על הלחימה בצפון: "גמרנו את שרשרת הפיקוד של חיזבאללה בצורה מאוד יסודית"

הרמטכ"ל למפקדי אוגדה 162: ״החיסול של סינוואר לא היה מקרי - זה מקצוע״ // דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ערך אתמול (רביעי) סיור במרחב ג'באליה ברצועת עזה. במהלך הסיור, קיים הערכת מצב והתייחס לחיסול סינוואר. "זה לא היה מתוכנן, אבל זה לא היה אקראי, זה לא היה מקרי, זה תוצאה של שיטה".

חיסול סינוואר - לא מקרה, צילום: AP

לדבריו, החיסול מגיע כתוצאה של הצבת חטיבת רפיח במקום. "זה תוצאה של הפיקוד שהתעקש לפרוס שם לחודש הזה של החגים יותר סד״כ ולצאת יותר קדימה ולהחזיק שטח וזה פגש את הבעיה, זה מקצוע, זה לא מקרה. בנחישות ובהתמדה, זה המפתח".

"אנחנו הרבה יותר. גם כי אנחנו יותר טובים, גם כי אנחנו יותר צודקים, גם כי אנחנו יותר חזקים", אמר בהתייחסו ללחימה ברצועה ולהישגים בג'באליה. "ג'אבליה נופלת, מ.פ ג'אבליה נופל, זה עוד קריסה תודעתית. גם פיזית גם תודעתית. ואם אנחנו הורגים את מח״ט צפון הרצועה זה עוד קריסה".

הרמטכל בהערכה ביטחונית בעזה, צילום: דובר צה"ל

בהערכת המצב שקיים עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן, מפקדי החטיבות ומפקדים נוספים, התייחס גם למצב בצפון. "בצפון יש אפשרות להגיע לסוף חד," אמר הרמטכ"ל בדבריו, והוסיף כי "אנחנו גמרנו את שרשרת הפיקוד הבכירה של חיזבאללה בצורה מאוד ייסודית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר