הותר לפרסום: ארבעה לוחמי מילואים ומפקד ביחידת עוקץ נפלו בקרב בדרום לבנון

רס״ב (מיל׳) מרדכי חיים אמויאל, רס״ם (מיל׳) שמואל הררי, רס״ר (מיל׳) שלמה אביעד ניימן, רס״ל (מיל׳) שובאל בן-נתן נפגעו כאשר מחבלים יצאו מפיר והשליכו לעברם רימונים • בתקרית נוספת בגבול הצפוני נפל רס"ל גיא בן-הרוש, מפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ

חמשת הנופלים בקרבות בדרום לבנון. צילום: ללא קרדיט

ארבעה לוחמי מילואים מגדוד 222, חטיבת כרמלי (2) נפלו אתמול (רביעי) בלחימה בדרום לבנון. רס״ב (מיל׳) מרדכי חיים אמויאל, רס״ם (מיל׳) שמואל הררי, רס״ר (מיל׳) שלמה אביעד ניימן ורס״ל (מיל׳) שובאל בן-נתן. בתקרית אחרת נפל רס"ל גיא בן-הרוש, מפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ חטיבת המרום.

בתקרית בה נפלו ארבעת הלוחמים התרחשה כאשר מחבלים יצאו מפיר נסתר שהיה בתוך שטח סבוך והשליכו רימונים לעבר הכוח. למרות שהלוחמים זרקו את הרימונים בחזרה לעבר הפיר, ארבעת הלוחמים הלוחמים נהרגו. בתקרית נפצעו קשה קצין ושני לוחמי מילואים. באירוע בו נפל רס״ל גיא בן-הרוש ז״ל, נפצע באורח קשה לוחם במילואים בגדוד 7155, עוצבת חוד החנית (55).

בקרבות נוספים בדרום לבנון נפצעו שלושה לוחמים נוספים באורח קשה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

רס"ב (מיל') מרדכי חיים אמויאל

רס"ב (מיל') מרדכי חיים אמויאל, בן 42 מלוד הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. 

מרדכי אמויאל, צילום: ללא קרדיט

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד: "שנה בדיוק אחרי, העיר לוד משלמת שוב בדם הבנים.
בכאב רב, אני נאלץ לבשר על נפילתו של לוחם המילואים הגיבור מרדכי אמויאל שנהרג בקרב בלבנון. אנו מחבקים את הרעיה רינה ואת 6 היתומים הקטנים, ואת חברי קהילת "אוהל משה" בנווה זית שקיבלו את הבשורה בנבוקר החג, ומבטיחים להמשיך ולהילחם על הארץ הזו. נודיע על מועד הלוויה.

 

"הערב, נצא בלב שבור אך עם גאווה יהודית להקפות השניות, יהיה מאופק אך חובתנו לשמוח לכבודה של תורה שקבעה 'כִּי אֶת כָּל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה רֹאֶה לְךָ אֶתְּנֶנָּה וּלְזַרְעֲךָ עַד עוֹלָם'. מבקש מכל מארגני ההקפות להקדיש הקפה אחת מתוך ה-7 שתהיה הקפה שקטה ללא שירים וריקודים, ובה נזכור את מרדכי וחבריו הנופלים, שמאפשרים לנו ב"ה לחיות פה את חיינו".

רס"ר (מיל') שלמה אביעד ניימן

רס"ר (מיל') שלמה אביעד ניימן, בן 31 ממצפה יריחו הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים, שני הורים ו-12 אחרים. משפחתו ביקשה מבני היישוב שלא יעצרו את ההקפות השניות שמתקיימות סמוך לביתם. "זה מה שאביעד היה רוצה".

שיר, אלמנתו של אביעד ניימן ספדה לו: "היום לפני שנה יצאת למלחמה הזאת והיום בכאב שאין לו סוף אנחנו נפרדים ממך. לא יכולה להאמין שאני כותבת את זה. בערב חג שמיני עצרת, אביעד שלי נהרג בקרב בדרום לבנון. זכיתי לחיות לצידך 13 שנים מאושרות. בבקשה תתן לי כוח אני לא יודעת איך ממשיכים. הלוויה תהיה מחר בבוקר, נשלח פרטים".

רס"ר (מיל') שלמה אביעד ניימן,

מועצה אזורית בנימין מסרה: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו בקרב גבורה בלבנון של לוחם המילואים אביעד ניימן הי"ד, תושב היישוב מצפה יריחו בבנימין. אביעד בן 31, הותיר אחריו את אשתו שיר, ו-4 ילדים: חגי (12), צוריה (9), כרמי (8), רפאל (4). וכן הורים ו-12 אחים. במהלך החג ליוו את המשפחה צוותים מקצועיים של המועצה והיישוב יחד עם ראש המועצה".

שיר, אלמנתו של אביעד ניימן ז"ל סופדת לו, צילום: צילום מסך

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ: "הכרתי את אביעד באופן אישי וקרוב. חבר הנהגת היישוב, איש חסד גדול שכל מעשיו היו להיטיב בשקט ובצנעה. הוא נפל בגבורה במלחמה להצלת עם ישראל בדרך לניצחון על כוחות הרשע. אנחנו מחזקים את אשתו שיר וארבעת הילדים וכן את ההורים היקרים והאחים ואת כל קהילת מצפה יריחו שזהו החלל השני שהיא איבדה השבוע".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "סיעת עוצמה יהודית מרכינה ראש עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו של רכז ופעיל המפלגה אביעד ניימן הי"ד, בנם של שותפיי לדרך אלי ונעמה ניימן, אחיו של מנכ"ל עוצמה יהודית איתיאל ניימן ואחיה של שיראל מהמשרד לביטחון לאומי. אביעד היה מסור בכל ליבו לעם ישראל, ניהל לנו ביד רמה את מערכת הבחירות ונפילתו היא אבידה קשה לנו ולכל עם ישראל. משפחת עוצמה יהודית משתתפת בצערה הכבד של משפחת ניימן וצער שאר משפחות הנופלים הגיבורים".

רס"ל (מיל') שובאל בן נתן

שובאל בן 22 צרחלים, הותיר אחריו הורים ו-6 אחים ואחיות. אביו הרב דודו בן נתן הוא ראש ישיבת פרי הארץ ברחלים שבשומרון ואמו שלומית היא מלוות ישובים באגף ישובים ומתנ"ס במועצה האזורית שומרון.

רס"ל (במיל') שובאל בן נתן, צילום: דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "שובאל נלחם כדי להתגייס ולהגן על המדינה במלחמה הקשה הזו, בן למשפחה שורשית בשומרון, מלח הארץ שאבד לנו. זכיתי להכיר את שובאל והייתי גאה בו, במסירות שלו למען ארץ ישראל, בשקט ובאמת שלו, נופל רביעי תוך פחות משבועיים בשומרון, הלב נקרע על האבידה הקשה הזו למשפחת השומרון כולה; אולם אנחנו לא נשבר, כולנו המועצה והישוב נלווה את המשפחה בכל מה שניתן כדי לעטוף את המשפחה והישוב בשעה הקשה הזו. לעולם לא נשבר, אנחנו כאן כדי לבנות את הארץ ולנצח".

ח"כ צבי סוכות, חברו של שובאל ספד לו: "ערב ראש השנה האחרון שובאל מוקפץ ללבנון והוא בכלל באומן. אנחנו מכירים מאז שהוא בן 5 והוא מנסה לבדוק אולי כח"כ אני יודע אם יוכל לחזור אחרי החג בעקבות מתקפת הטילים. אחרי הרבה מאמץ הוא מצליח להשיג טיסה שיוצאת לארץ בליל ראש השנה, ברגע האחרון היא בוטלה. בשיחה איתו הוא אומר לי דבר אחד - "אין סיכוי בעולם שחברים שלי נכנסים בלעדי". הוא עשה הכל כדי לחזור כמה שיותר מהר ולהילחם. נער עם חיוך תמידי וגיבור אמיתי. אהבתי אותך מאוד שובאל!"

רס"ם (מיל') שמואל הררי

רס"ם (מיל') שמואל הררי מצפת, מפקד כיתה בגדוד 222 של חטיבת כרמלי. בן 35 במותו.

רס"ם (מיל') שמואל הררי, צילום: דובר צה"ל

רס"ל גיא בן הרוש 

רס"ל גיא בן הרוש, בן 23 מפרדס חנה-כרכור, מפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ חטיבת המרום נפל בהיתקלות עם מחבלים בדרום לבנון. הוא הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

רס״ל גיא בן-הרוש ז״ל, צילום: ללא קרדיט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר